'Nom de dona', la campanya de la Diputació de Lleida per la igualtat de gènere
L’Àrea d’Igualtat de la Diputació de Lleida estrenarà, amb motiu del 8 de març, la campanya Nom de Dona, tot un seguit d’accions comunicatives en favor de la igualtat de gènere que no seran exclusives per al Dia Internacional de les Dones, sinó que pretenen anar més enllà del propi 8 de març, com diu el seu lema secundari, perquè contra la desigualtat s’ha de treballar tots els dies de l’any. La campanya ha estat presentada aquest dimecres, pel president de la institució, Joan Talarn, i la diputada d’Igualtat, Helena Martínez.
El nexe narratiu de la primera fase de la campanya és mostrar referents femenines en professions tradicionalment molt masculinitzades, perquè les mateixes dones expliquin la seva experiència vital, quins són els obstacles als quals han hagut de fer front per arribar a ser referents en els seus camps de treball, però també quins són els motius pels quals s’hi dediquen.
Joan Talarn ha iniciat la seva intervenció recordant que l’Àrea d’Igualtat es va crear el mes de juliol de 2019 i que, des d’aleshores, s’ha convertit en imprescindible per entendre el model de governança republicana de la qual tant em sentiu a parlar. Ha fet èmfasi en el fet que aquesta és més que una campanya de difusió per un dia assenyalat, i ha recordat alguna de les accions que ha dut a terme des de la seva creació, com la campanya que es va presentar setmanes abans que la pandèmia de la Covid-19 ho canviés tot, el mes de febrer de 2020, titulada Amb tu guanyem la partida, amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia a l’esport.
Aquesta campanya la seguiran altres accions comunicatives sobre aspectes que també juguen en contra de la igualtat, com el color de la pell, l’idioma que es parla o l’entorn en què es viu
El material de la campanya es cedirà també a entitats locals, ajuntaments i consells comarcals, perquè el puguin adaptar als seus municipis. En aquest sentit, les accions comunicatives es mouran molt per xarxes socials, amb entrevistes a les protagonistes de la campanya i generant bàners, posts, stories i totes aquelles possibilitats que ofereixen les noves tecnologies.
De la realització final de la campanya se n’ha responsabilitzat l’agència lleidatana Tucson Digimedia que, a més del disseny original, la gràfica i la realització audiovisual, estarà amatent al llarg de l’any a totes aquelles fites que requereixin del nom d’una dona per combatre les desigualtats.