Estudien avançar la reparació del ferm de l'A-2 entre Cervera i Ribera d'Ondara després dels darrers incidents
La via manté un carril tallat en els dos sentits i el govern espanyol treballa en una actuació d'emergència
La Unitat de Carreteres de l'Estat a Lleida i la Direcció General de Carreteres treballen per tirar endavant un contracte d'emergència per renovar de manera integral el ferm d'un tram de l'A-2 a la Segarra on divendres passat diversos vehicles van patir punxades a les rodes. La via fa temps que es troba en mal estat, però les pluges i la neu de les darreres setmanes n'han agreujat la situació i han fet aparèixer nous clots, segons ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, que ha indicat que l'actuació suposarà refer el paviment en uns tres quilòmetres entre Cervera i Ribera d'Ondara. Diumenge es van portar a terme treballs per tapar diversos clots i aquest dilluns la via manté un carril tallat en cada sentit.
El paviment deteriorat des de fa temps, sumat a les nevades i pluges dels darrers mesos i a uns "elements metàl·lics" d'origen desconegut que van aparèixer a la via van formar divendres al vespre un "còctel" a la carretera que va deixar una vintena de vehicles implicats, molts amb les rodes punxades, ha explicat el paer en cap de Cervera, Jan Pomés.
Arran de l'incident, s'ha tallat el carril dret en els dos sentits de la marxa en els tres quilòmetres més afectats i aquest diumenge tècnics han dut a terme treballs d'urgència per tapar els clots i parts més malmeses.
Aquest tram està inclòs als treballs de millora de l'autovia que han de començar a finals de març. Tanmateix, el govern espanyol estudia treure un contracte d'emergència per avançar la renovació integral del ferm en el tram afectat, d'uns tres quilòmetres per sentit. "Llavors, quan engeguem el contracte que teníem previst, ja tindrem aquella part feta", ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Lleida.
Obres esperades
Alcaldes de la Segarra fa temps que reclamen la millora del ferm de l'A-2 entre Cervera i la Panadella davant del mal estat del ferm, que presenta nombroses irregularitats i clots. L'alcalde de Cervera, Jan Pomés, ha destacat l'acord assolit amb el govern espanyol al setembre per les obres de millora d'aquest tram, que han de començar a finals de març. "Esperem que arribin el més aviat millor i que no hi hagi més incidències", ha indicat Pomés, que atribueix el mal estat de la via a "la manca de manteniment prolongada durant molts anys" i a la pluja i neu dels darrers mesos.