Nou municipis lleidatans participen en la campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’
Els municipis de Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, Juneda, Les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp, són els representants lleidatans en la Xarxa de Barris Antics, juntament amb 14 de Barcelona, 2 de Girona i 7 de Tarragona, que participaran en la campanya Compra i descobreix Catalunya. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu ensenyar i explicar la riquesa cultural i patrimonial de cadascun dels 32 municipis connectats en xarxa.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, van presidir la presentació de la campanya Compra i descobreix Catalunya, que va tenir lloc aquest dimecres a l’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs.
El president de la Diputació, Joan Talarn va destacar que “disposar de consum de proximitat i de kilòmetre 0 és un dels factors que més ajuden a arrelar la població al territori i, per tant, forma part de les polítiques transversals amb les quals des de la Diputació de Lleida intentem fixar la ciutadania als municipis. L’any passat, a causa de la Covid-19, no vam poder realitzar aquesta presentació pública, tot i que molts municipis sí que van poder realitzar les seves activitats”.
Els objectius de la campanya és donar suport al petit comerç, oferir-los visibilitat i, de la mateixa manera, donar a conèixer el nostre territori
Gràcies a la millora en els indicadors de la Covid-19, enguany la campanya deixa d’anomenar-se ‘Compra i Guanya’ i, per descriure’n millor el benefici i l’objecte, estrena l’eslògan, ‘Compra i descobreix Catalunya’. A més, recupera també les seves dates habituals a les portes de l’estiu.
Aquesta campanya compta amb un pressupost de 89.000 euros, cada municipi disposa de 2.784 euros per premiar els compradors i els comerços adherits a la xarxa
La Xarxa de Barris Antics ofereix als ajuntaments que s’hi adhereixin avantatges, com ara una campanya de dinamització comercial local amb projecció supramunicipal, el treball en xarxa, l’abaratiment de costos, més quantitat i qualitat de premis per atraure els clients en favor del petit comerç, el coneixement dels territoris, el reclam per visitar i conèixer localitats petites, i la rendibilitat de la inversió pel fet que sigui molt més que una campanya de dinamització comercial, amb les accions conjuntes.