Un nou projecte digital connecta els pobles petits del Segrià amb productes locals

La responsable d'una botiga mostra a una clienta la pantalla tàctil de la iniciativa 'Al poble hi ha de tot' a Sarroca de Lleida. Foto: ACN
Al poble hi ha de tot» permet als veïns comprar en línia productes de proximitat i dinamitzar el comerç rural, amb el suport de la Diputació de Lleida i una inversió de 177.650 euros

Una agrupació de nou municipis de menys de 500 habitants al Segrià ha posat en marxa 'Al poble hi ha de tot', una plataforma digital que permet als veïns accedir a una oferta ampliada de productes de proximitat. La iniciativa connecta productors locals i establiments comercials mitjançant un sistema de compra en línia, disponible tant en una pàgina web com en pantalles tàctils instal·lades a les botigues.

Actualment, la plataforma compta amb una quinzena de productors i dotze botigues, que ofereixen una àmplia gamma de productes, com ara carns, formatges, fruits secs, oli i cervesa. Les comandes es recullen sempre al mateix establiment on s'ha fet la compra, mentre que la distribució va a càrrec dels productors.

Els municipis participants són Alcanó, Almatret, Aspa, Llardecans, Montoliu de Lleida, Sarroca de Lleida, Sunyer, Torre-serona i Torrebesses. L'objectiu és dinamitzar el comerç rural, facilitar als veïns una oferta més variada i atreure nous clients interessats en productes de qualitat.

El projecte, que compta amb el suport de la Diputació de Lleida, ha rebut una inversió de 177.650 euros. A més, es planteja com una eina en creixement, amb la intenció d'incloure en el futur nous serveis i suports per a emprenedors dels micropobles.

Segons Edu Murgó, alcalde de Montoliu de Lleida, aquesta iniciativa “recolza el comerç i la producció local, oferint un servei essencial al veïnat”. Per la seva banda, Agustí Jiménez, alcalde de Torre-serona i vicepresident de la Diputació, ha subratllat que aquest tipus de projectes “són una aposta clara pel futur dels pobles i una resposta efectiva al repte demogràfic”.