Agricultura i les DO impulsaran una campanya per promoure els vins de les DO catalanes
La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, i les DO catalanes han acordat impulsar una campanya de comunicació per a promoure els vins catalans. En total s'hi destinaran 100.000 euros, dels quals 25.000 euros els aportaran les DO i 75.000 el Departament d'Agricultura, a través de l'INCAVI.
La mesura s'ha decidit en la reunió que va tenir lloc aquest dimarts entre la consellera Teresa Jordà i representants de les 11 DO víniques catalanes per a analitzar la situació creada per la COVID-19 i les possibles actuacions a portar a terme per a reduir-ne els efectes i ajudar a sortir-ne el millor possible. A la trobada també hi ha assistit el director general de l'INCAVI, Salvador Puig, i el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol
Les DO i l'INCAVI crearan una comissió mixta a fi de treballar plegats i executar aquesta campanya de comunicació i difusió que valorarà els vins de les DO en el mercat català tenint en compte atributs com ara la proximitat, el territori o el paisatge
En aquest mateix sentit, el Departament d'Agricultura posarà en marxa una campanya a la tardor que afavorirà els productes alimentaris catalans i on el vi també hi serà present.
A la reunió també s'han tractat possibles mesures per equilibrar l'oferta de raïm i la demanda mitjançant diverses mesures com la destil·lació d'excedents de vi, la verema en verd i el perfeccionament del control de la traçabilitat.