Com ajudar a infants i joves a construir una identitat més enllà de la pressió social
27 de de gener de 2020 (20:54 h.)
L'espai Sense embuts va dur a terme aquest dissabte al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL), la cinquena trobada pedagògica, que sota el títol de Ni faves ni badboys: com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva més enllà de la pressió social, va reunir cent cinquanta participants.
El taller Què fem des dels centres educatius?, conduït per la tècnica docent de l'Àrea de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials del Departament d'Educació a Lleida i referent de Coeducació dels Serveis Territorials, M. José Peroy, i la formadora de coeducació i gènere del programa Coeduca't del Departament d'Educació, Marta Serra.
La tercera proposta pedagògica es va titular La forma d'educar és LGTfòba, però... un taller que volia fer una revisió crítica de la mirada cisheterocentrada des de la qual s'acostuma a treballar en l'àmbit de l'educació formal. L'espai el va conduir l'educació social i membre de l'Associació Colors de Ponent, Nasi Portet.
Espais segurs i de bon tracte en l'àmbit educatiu, completava les propostes, un taller en el que es van construït espais segurs i de bon tracte per lluitar de manera efectiva contra qualsevol forma de relació abusiva i, de manera molt especial, contra les violències masclistes. L'objectiu del taller era compartir idees, conceptes i experiències, per facilitar eines per millorar els entorns educatius a la comunitat educativa. La cap de la Unitat Tècnica de Polítiques d'Igualtat i coordinadora del Centre Municipal d'Informació i Atenció a les Dones de l'Ajuntament de Lleida, Sílvia Pueras, conduirà el taller.