Agramunt clausura la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra més mediàtica
Agramunt s'ha convertit aquest cap de setmana en el punt de trobada del món dolç en l'edició més mediàtica de la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra, que ha superat tres dècades aconseguint posicionar aquests productes en els circuits gastronòmics més destacats.
Ha estat el certament amb més repercussió dels últims anys a causa de la participació dels cuiners Marc Ribas i Jordi Cruz que dissabte van presentar les seves respectives novetats culinàries elaborades amb xocolata a la pedra i torró. Jordi Cruz va presentar el torró que ha fet amb la marca Virginias, empresa que enguany s'ha traslladat a Agramunt i que ha ampliat fins a 6 el nombre de torronaires al municipi. El cuiner Marc Ribas va presentar el torró que ha fet amb Torrons Vicens i que combina el picant amb l'amargor de la xocolata.
Pel que fa a la novetat de la venda en línia dels tiquets per accedir a les aules, des de l'organització han explicat que ho han de replantejar després que el sistema informàtic es col·lapsés per culpa de l'alt volum d'usuaris. Això va provocar que en algunes sessions es venguessin més tiquets dels previstos. Tot i això, la intenció és repetir aquest mètode de cara a futures edicions.
La fira ha acollit més d'una trentena de degustacions, tallers i ponències al voltant del torró, la xocolata a la pedra i altres productes de proximitat. La superfície ocupada ha estat de 14.000 metres quadrats, dins els quals s'hi ha ubicat fins a 75 expositors, 115 parades al carrer i 12 food trucks. Al pavelló dolç, on hi ha els mestres torronaires d'Agramunt, és on s'hi ha vist i s'ha pogut degustar les novetats d'aquesta edició.
Altres de les novetats han estat un torró de Tiramisú també de Torrons Vicens, un torró cremós cruixent amb carquinyolis de Torrons Roig i un torró elaborat amb trufa pastissera recobert amb nibs de cacau -trossets de la llavor del cacau natural torrada- elaborat per Torrons Fèlix.