La insuficient despesa pública en educació condiciona la resposta als reptes que planteja

Els alumnes de cinquè de l'escola Mestre Ignasi Peraire treballant en el seu projecte web

El CTESC (Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya) constata un any rere un altre que el percentatge de despesa pública en educació sobre el PIB és inferior a la mitjana estatal, europea i al compromís que conté la Llei d’educació de Catalunya (6% l’any 2021). En conseqüència, el CTESC recomana, un any més, mantenir i incrementar la despesa pública en aquest àmbit.

Així mateix el CTESC constata el delicat moment que viuen l’educació, la formació i la qualificació professionals al nostre país per la confluència de diferents fets: el tancament de centres i la resposta a la pandèmia, la definició i implantació dels currículums a la secundària, la regularització de les plantilles docents, el nou calendari escolar, l’ús del català com a llengua vehicular i les mesures per fer efectiva l’escola inclusiva, entre d’altres.

El CTESC és conscient que el moment actual és complex i que cal donar resposta als reptes apuntats, si bé vol posicionar-se a favor del diàleg i el consens, com a elements indispensables per tal de “garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom”, tal com enuncia l’Objectiu de desenvolupament sostenible 4.