Més formació sanitària per als cuidadors no professionals

Les alumnes que s'han format per tenir cura de persones dependents.

Quinze dones participen en el programa d'aprenentage organitzat pel Consell Comarcal que va finalitzar el passat divendres

El president del Consell Comarcal, Juli Muro, va assistir el passat divendres 22 de març a la cloenda de la segona edició del Programa de formació sanitària a cuidadors i cuidadores no professionals organitzat pel Consell Comarcal de les Garrigues i que ha comptat amb la participació de 15 alumnes. Muro va fer entrega dels diplomes d’assistència. Degut a l’èxit de participació a la primera edició, celebrada al novembre i desembre passats, el Consell, a través del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), i juntament amb l’Institut Català de les Dones de la Generalitat, va tornar a organitzar aquest programa adreçat a aquells que, de forma habitual, cuiden i atenen persones en situació de dependència.

L’objectiu del curs és formar i orientar la figura del cuidador/a no professional en uns coneixements teòrics i pràctics sobre la cura i atenció de persones dependents. A més, pretén també capacitar els cuidadors/es no professionals en les estratègies, habilitats, valors, aptituds i actituds per augmentar la seva qualitat de vida i la de les persones dependents.

Els continguts formatius s’han impartit a través de sessions presencials, combinant les exposicions teòriques amb referents pràctics aportats per les persones assistents, procedents de l’àmbit personal o bé de les observacions compartides en situacions reals, així com de la visualització de vídeos i lectures especialitzades.

En el treball diari, durant la realització de les sessions, s’ha propiciat la reflexió en les activitats d’ensenyament i aprenentatge de tal manera que el/la cuidador/a informal descobreixi la importància dels coneixements tecnològics com a instruments necessaris per poder desenvolupar correctament les tasques corresponents. Les situacions en les quals el/la cuidador/a ha de prendre decisions o reaccionar davant un fet s’han tractat mitjançant simulacions, que ajuden a integrar coneixements nous i també a realitzar l’anàlisi i verificació dels ja adquirits.