Promouen la primera xarxa d'iniciatives oleoturístiques de Catalunya a partir de la col•laboració publicoprivada
L'objectiu és compartir experiències entre zones productores, crear sinèrgies i definir estratègies conjuntes per atreure visitants i evitar la despoblació del territori
Una cinquantena de representants d'institucions públiques i d'empreses privades han participat aquest dilluns en la primera reunió per promoure la posada en marxa de la primera Xarxa d'Iniciatives Oleoturístiques de Catalunya. La trobada, que s'ha celebrat a la Graadella, ha comptat amb l'assistència de representants de la direcció general de Turisme, del Departament d'Agricultura, dels Patronats de Turisme de Lleida i Tarragona, del Panell de Tast d'Olis de Catalunya, de consells comarcals i d'ajuntaments, i per part del sector privat, de cooperatives i molins d'oli, restauradors, allotjaments, empreses d'activitats turístiques, agències de viatges, centres d'interpretació, entre altres.
Fomentar la cooperació i el treball en comú per desenvolupar iniciatives que impulsin l'oleoturisme com una activitat turística que aporti turistes i fixi el jovent al territori, per tal d'evitar la despoblació de les zones oleícoles
El producte que oferim, tant l'oli com el propi allotjament com altres productes que puguin sorgir lligats amb el tema gastronòmic o amb altres, tenen un valor incalculable
En el mateix sentit, l'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, s'ha mostrat il·lusionada en la creació de la xarxa ja que pot ser un instrument molt útil per revitalitzar diferents sectors econòmics en municipis rurals que necessiten diversificar la seva economia. Ventura ha remarcat que el producte que oferim, tant l'oli com el propi allotjament com altres productes que puguin sorgir lligats amb el tema gastronòmic o amb altres, tenen un valor incalculable. Per això, l'alcaldessa d'Ulldecona considera que aquesta unió de diferents iniciatives que treballen totes en el mateix sentit en l'àmbit català, realment pot ser molt útil al territori.
Oferir acompanyament i formació per a la posada en marxa de diferents propostes que possibilitin la creació de productes turístics entorn al sector oleícola del país
En aquest sentit, Carme Rubió ha fet una valoració positiva de la xarxa que ara comença a caminar per tal de sumar esforços i sinèrgies entre el sector públic i privat i des de les diferents iniciatives que sorgeixen arreu del territori per aprofitar les possibilitats que realment té l'oleoturisme. Des de la direcció general de Turisme, Rubió s'ha compromès a oferir acompanyament i formació per a la posada en marxa de diferents propostes que possibilitin la creació de productes turístics entorn al sector oleícola del país.
Després de visitar a la Granadella el Museu de l'Oli de Catalunya (MuOC) i el Centre de la Cultura de l'Oli de Catalunya (CCOC), els participants s'han reunit per començar a definir els principals objectius i el pla de treball per a la creació de la xarxa d'iniciatives oleoturístiques. La propera reunió per seguir treballant en el projecte se celebrarà d'aquí uns mesos a Ulldecona.