La Mañana impulsa la segona sessió del cicle 'Del Baratillo al 2.0' sobre la digitalització del comerç
La presència cada vegada més evident de la tecnologia en el nostre dia a dia, accelerada per la irrupció de la pandèmia del Covid-19, ha posat de manifest la necessitat de posicionar-se en el món digital, sobretot en l’àmbit empresarial.
El CaixaForum va acollir aquest dijous la segona sessió del cicle Del Baratillo al 2.0, unes jornades organitzades per LA MAÑANA amb la col·laboració de la fundació “la Caixa” dedicades a debatre sobre la digitalització del comerç de la ciutat. El lleidatà Lluís Martínez Ribes, professor d’Esade i cofundador de m+f=!, va impartir la conferència Digitalització? Per què no parlem de comerç?, on va posar de manifest que el comerç està davant d’un canvi de paradigma que demana als professionals implicar-se emocionalment amb el client. “El comerç no va de coses a vendre, va de persones. El bon comerciant és expert amb persones i aquesta és una qüestió molt important perquè el retail va de fer-li més còmoda, fàcil i millor la vida a l’altra persona”, va assenyalar.
La clau és decidir l’experiència que volem que tinguin els clients
“Totes les botigues, quan compres, donen una experiència. Poden ser amables, fastigoses, lentes, ràpides, màgiques, avorrides… La clau és decidir quin tipus d’experiència volem que tinguin els nostres clients”, va assenyalar Ribes, que va opinar que en el futur pot haver-hi una “polarització” de llocs de treball.
L’exalcalde de Lleida, Antoni Siurana, va dir que la ciutat necessita “dinamitzar el centre comercial com si fos un gran magatzem”. L’alcalde, Miquel Pueyo, va dir que “el comerç ha de complementar la presencialitat amb les eines digitals”. Des de la Fecom, van exposar que les empreses han hagut d’adaptar-se per diferenciar-se de la resta. L’acte, presentat per Laia Rogel, directora d’Ap Lleida!, va finalitzar amb la intervenció de l’editor de LA MAÑANA, Jordi Solana, que va defensar la importància de la digitalització i va anunciar l’associació amb una empresa de Sabadell per “reforçar” la presència del diari en aquest nou model digital.