La boira d'aquest hivern a Lleida ha fet créixer un 20% el turisme vinculat a aquest fenomen meteorològic
Al Pla d'Urgell es va impulsar el Club de la Boira amb la voluntat d'impulsar activitats que tinguessin la boira com a element d'atracció turística i de foment de l'activitat física
La boira persistent d'aquest hivern a la plana de Lleida, on no es va veure el sol durant més d'un mes, ha fet créixer un 20% el turisme vinculat a aquest fenomen meteorològic, segons els empresaris del Pla d'Urgell que ofereixen aquest tipus d'oferta.
La Marxa de la Boira és de les iniciatives impulsada pel Club de la Boira i Marxa.cat que pretén fomentar aquest fenomen meteorològic típic de les terres de Ponent com un element característic del paisatge i un atractiu per a la gent de fora.
Que haguem tingut la boira durant 30 dies ens ha beneficiat molt perquè se n'ha parlat molt als mitjans de comunicació i tothom l'ha tingut present
Que haguem tingut la boira durant 30 dies ens ha beneficiat molt perquè se n'ha parlat molt als mitjans de comunicació i tothom l'ha tingut present, explica Barón. Això sí, un factor important és que la boira és imprevisible. Si cada any fos com aquest i ho sabéssim podríem muntar més coses, però no se sap mai, puntualitza. En tot cas, el que volen des del Club de la Boira és que sigui una excusa per conèixer aquest territori, tant amb boira com sense. Roger Tutusaus, de Boira Bike, ha reiterat que aquest any hi ha hagut més interès i ho ha atribuït al fet que des del Club de la Boira van poder donar la volta a l'onada negativa d'opinions que es va generar durant les primeres setmanes i que s'acabessin destacant aspectes positius del fenomen.