Teresa Carles preveu convertir Bell-lloc en el Silicon Valley de l'alimentació saludable
Fa aproximadament tres dècades uns visionaris lleidatans es van atrevir a obrir a la capital del Segrià, el restaurant vegetarià Paradís, un projecte que ha tingut continuïtat fins fa poc temps, i que ha derivat en una de les companyies de cuina saludable de referència al país, Teresa Carles. El modest projecte empresarial de la família ha derivat en una cadena de cinc restaurants, a Barcelona, Saragossa i Lleida i un en construcció, una cadena de producció a Bellcaire i una nova planta de 6.000 metres quadrats que es construeix a Bell-lloc.
La marca s'ha volgut allunyar de les propostes vegetarianes tradicionals, incorporant molta creativitat i innovació en els productes dels seus establiments
La visió que va tenir en el seu dia la parella Teresa Carles i Ramon Barri, es va desplegar de manera exitosa amb l'empenta creativa de Jordi i Mar Barri, projectant la marca Teresa Carles com a icona de la cuina saludable. Del projecte Teresa Carles en va deribar FLAX & KALE, TERESA'S JUICERY, Teresa's Stairway to Health, Feel Good Food o Baobab de Zaragoza, marques del grup que es troben en sis establiments de Barcelona, Saragossa i Lleida, amb una oferta variada i creativa en el marc de la cuina saludable.
Amb aquest afany en la innovació Teresa Carles va llançar els sucs premsats en fred - Cold-Pressed- batuts saludables, que s'han convertit en un dels productes insígnia de la companyia, acompanyats dels gelats, salses, brous, pasta fresca, pastisseria o deshidratats. Tots aquests productes s'elaboraven directament en els mateixos establiments i en l'obrador que l'empresa té a Bellcaire, però el creixement en espais gastronòmics i la venda al consumidor final ha obligat a la companyia a projectar un nou centre logístic, que es construeix a Bell-lloc.
L'empresa ha adquirit una parcel·la de 20.000 metres quadrats en el Polígon Vinyes del Mig de Bell-lloc, de les que en una primera fase en construiran 6.000, per a noves línies de producció, gestió i una destacada secció destinada a la Investigació i el Desenvolupament (I+D). Jordi Barri creu que Bell-lloc podria convertir-se en el Silicon Valley de l'alimentació saludable.
Les previsions de la companyia també responen a l'aliança que han dut a terme amb la companyia sueca de moda H&M, que en la nova gran planta de Passeig de Gràcia va decidir introduir una cafeteria Flax&Kale de la companyia Teresa Carles, única al món. Una iniciativa pionera en una superfície de moda, però que va ser conseqüència de la demanda dels mateixos clients, segons va explicar Jordi Barri. Un acord important per als lleidatans que els obre una porta a la internacionalització.