L'Estat invertirà 13 milions d'euros en la millora de la línia Lleida-Manresa
El govern espanyol està actuant des de principis d'any en 80 quilòmetres de l'R12, coneguda com la línia de Manresa, en el tram Lleida – Calaf per aconseguir que els trens hi circulin a la seva velocitat màxima, fixada entre 120 i 140 quilòmetres per hora.
Segons el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, quan acabin els treballs la línia quedarà en perfecta disposició perquè la Generalitat hi pugui implantar el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011
Això permetrà reduir el temps del trajecte entre la capital del Pla d'Urgell i la del Segrià en uns 7 minuts, de manera que es passarà dels 22 minuts que dura actualment a uns 15 minuts
Segons el subdelegat del govern espanyol, José Crespín amb aquestes millores, la línia estarà en unes condicions òptimes per tal que la Generalitat pugui aplicar-hi el servei de Rodalies, una competència que té des de 2011
Segons Crespín, aquesta línia té una mitjana de 2.000 usuaris diaris. Molts d'ells agafen el tren per anar a Lleida des de Cervera - uns 236 al dia -, Tàrrega - uns 359 al dia -, i Mollerussa - un 291 al dia. En aquest sentit, el subdelegat està convençut que si hi hagués més freqüències cada dia aquesta xifra d'usuaris seria major.