Torna el Saló Internacional del Caravaning a la Fira de Barcelona

Imatge del saló de la caravana
photo_camera Imatge del saló de la caravana

Josep Antoni Llopart, director del Saló Internacional del Caravaning

Josep Antoni Llopart, director del Saló Internacional del Caravaning

El Saló Internacional del Caravaning torna després de la seva última edició el 2018. Què podrà trobar el visitant en aquesta 34a edició?

L’esdeveniment comptarà amb 125 empreses participants i 700 vehicles, un 12% més que l’edició anterior, que ocuparan més de 35.500m² del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona i presentaran les novetats del sector. A més, hi haurà quatre àrees temàtiques: Overland, una mostra d'autocaravanes 4x4, Caravaning Kids, amb un programa per a tota la família, Glamping, que exposa exclusives tendes de campanya i Gastrovaning, amb propostes gastronòmiques a bord de foodtrucks vinatge.

Normalment la fira se celebrava amb una periodicitat biennal, per què heu decidit aquest cop fer-la dos anys consecutius?

Volem donar continuïtat al bon moment que viu el sector després dels difícils anys de viscuts durant la crisi econòmica. Segons dades d’ASEICAR (l’Associació Espanyola de la Indústria i el Comerç del Caravàning), el 2018 les matriculacions d’autocaravanes noves van augmentar un 22%, les de segona mà un 20% i les caravanes un 3,5%.

Quins sectors podem trobar al Saló Internacional del Caravàning que se celebrarà a la Fira de Barcelona del 12 al 20 d’octubre?

A més d’autocaravanes, caravanes i campers, la principal oferta del saló, l'oferta comercial es completa amb la presència d'empreses d’avancés, càmpings, cases prefabricades, mòduls, remolcs tenda i botigues, entre d’altres. Així mateix, el sector del turisme es veurà reforçat per la presència al mateix recinte del saló Piscina&Wellness, organitzat també per Fira de Barcelona, possibilitant la generació de sinergies entre tots dos sectors.

Caravaning 2019Quines seran les novetats d’aquest any?

El saló celebra dues edicions de manera consecutiva per primera vegada en 10 anys per donar resposta a la demanda creixent del sector. D’aquesta manera, en la 34a edició del Saló Internacional del Caravaning destaca per l’increment, un any més, de la zona destinada als campers, fins als més de 4.100m², en línia amb les tendències actuals del caravàning. També és significatiu l’espai destinat als accessoris, que ocuparà uns 2.500m², 1.000 més que l’edició anterior, i comptarà amb 24 empreses expositores.

Quants expositors s’esperen? Hi ha algun canvi d’estructura?

Com dèiem, l’esdeveniment presentarà l’oferta de 125 empreses participants als pavellons 3 i 4 del recinte de Gran Via, el que suposa un rellevant increment del 12,6% respecte a l’edició de 2018 que ja va ser de rècord. El Saló tindrà una àrea expositiva amb les últimes novetats i tendències en caravanes i autocaravanes i quatre àrees temàtiques on, entre d’altres, es donarà visibilitat als foodtrucks o a l’anomenat glamping, “glamorous càmping”.

En els últims anys, creus que el sector del “caravàning” ha augmentat les seves vendes?

Rotundament. Si agafem dades d’AISECAR des de 2014, les matriculacions d’autocaravanes noves s’han incrementat un 210%, les de segona mà un 231% i les caravanes un 49%, pel que es viu un moment dolç gràcies al qual el turisme en caravana es consolida com una alternativa cada vegada més popular. El sector viu un moment expansiu i això es visualitzarà en aquesta edició, que de ben segur satisfarà les expectatives d’expositors i visitants.

Com us plantegeu els següents anys?

Tornarem a les edicions biennals, és a dir, cada dos anys. Volem seguir creixent i creant sinergies amb altres actors destacats del sector i consolidar el saló com el líder a Espanya i esdevenir un dels més importants a nivell europeu.

Si algú té dubtes i s’està pensant si comprar-se una caravana. Què li diria per convèncer-li que la inversió val la pena?

Viatjar en caravana es pot concebre com un “all inclusive”. Malgrat la important inversió inicial, la caravana està habilitada per cuinar i dormir i compta amb comoditats per fer vida quotidiana, pel que es prescindeix de les despeses de pernoctacions hoteleres o la restauració.

Quins són els avantatges de viatjar en caravana?

Viatjar en caravana és més sostenible que en altres mitjans de transport com l’avió o el vaixell. A més, la flexibilitat i la llibertat vinculades a viatjar en aquest tipus de vehicle permet adaptar els itineraris fins a l’últim moment i gaudir d’un viatge a mida.

Comentaris