Cap de setmana de sensacions fortes i bon cinema de gènere a Sitges

Aquests dies les pantalles de Sitges reuneixen bona part dels grans noms de l’escena internacional: Michael Caine, Harvey Keitel, Ewan McGregor, Michael Fassbender, Marion Cotillard o Kevin Bacon comparteixen protagonisme  amb els nous valors de la cinematografia catalana i espanyola que avui han trepitjat la catifa vermella del Festival. Un gran nivell en els films que s'hi poden veure posarà difícl al jurat l'elecció de la pel·lícula guanyadora.

Marion Cotillard i Michael Fassbender en una escena de Macbeth
photo_camera Marion Cotillard i Michael Fassbender en una escena de Macbeth

Macbeth té grans espectatives de ser la triomfadora. Kurzel dirigeix a uns excel·lents Michael Fassbender i Marion Cotillard en aquesta adaptació d'una de les obres més conegudes de literat anglès. Sota una profunda anàlisi per adaptar els diàlegs de la pel·lícula i un perfecte control del color, Kurzel ha aconseguit parir una adaptació ambiciosa, potent i molt ben estructurada. Destaca la manera tan lògica en la qual s'inclouen els passatges fantàstics del llibre en la pel·lícula (com les aparicions de les profètiques bruixes): tots ells ocorren com un altre passatge qualsevol, amb l'únic indicatiu formal que és aquesta boirina blanca que inunda els espais. Justin Kurzel ha aconseguit una potentíssima posada en escena, plenament teatral, en la qual molt han de fer els paisatges escocesos, i moltíssim té a veure l'aclaparant labor de fotografia (a càrrec d'Adam Arkapaw) que aconsegueix fer la resta perquè Macbeth sigui una adaptació plenament digna i bellíssima visualment. Respecte als actors anem a resumir la seva labor en una frase: no se surten de la pantalla perquè no poden. Magnànims. Caurà alguna nominació i/o premi? Bé ho mereixerien.

Una altra de les cintes que promet molt és la producció alemanya Victoria de Sebastian Schipper, rodada en un únic pla seqüència i protagonitzada per l’actriu catalana Laia Costa, que ha comentat en la roda de premsa de presentació que “rodar una pel·lícula en aquests termes ha estat una experiència apassionant” i que “la concentració havia de ser total perquè no et pots equivocar”. “Ha estat un procés molt viu i creatiu; durant els assajos es prenien notes i es feien rectificacions perquè el dia del rodatge del pla seqüència sortís tot perfecte”, ha explicat la jove actriu catalana. El film serà un dels plats forts d'aquest divendres.

    

La jornada del dijous a les sales de projecció del Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha dibuixat un selecte mosaic dels rostres més reconeguts del panorama internacional. La sisena jornada d’aquesta 48a. edició s’ha llevat amb la projecció de Last Days in the Desert , dirigida per Rodrigo García i protagonitzada per Ewan McGregor, una crònica, carregada de màgia i misteri, de les temptacions de Jesús.

Fotograma de Victoria, amb Laia Costa

Cal destacar també la gran Cemetery of Splendour, del tailandès Apichatpong Weerasethakul, una evocadora cinta on uns soldats són tractats d’una estranya malaltia que els produeix una somnolència constant. Hipnòtica, misteriosa, màgica, Cemetery of Splendour va formar part també de la secció oficial ‘Un certain regard’ del Festival de Cannes d’enguany.

La sala Tramuntana ha acollit la presentació de Sitges Coming Soon 2015, on s’han exhibit les properes estrenes de projectes catalans, espanyols i llatinoamericans de cinema fantàstic; i en la que l'any passat el cineasta de Mollerussa Robert Garcia Sisteró va presentar el seu projecte de llargmetratge Nosferatu: l'origen, actualment en cerca de producció.

Altres cintes que s'han pogut veure i que conformen un selecte mosaic dels rostres més reconeguts del panorama internacional són Cop Car  de Jon Watts on Kevin Bacon interpreta a un xèrif psicòpata i autoritari; un thriller on Bacon assetja a un parell de nens que li han pres el cotxe de policia. Sitges ha acollit l’esperada Youth , la nova proposta de Paolo Sorrentino, qui després de meravellar amb La grande bellezza, presenta ara aquest retrat nostàlgic de la maduresa, comptant amb dos colossos de l’escena internacional, Michael Caine i Harvey Keitel.

Any rere any el festival de Sitges programa moltes cintes de qualitat que fa difícil escollir tant al públic en general pels visionats, com al jurat per a donar el verdicte final del palmarès.

La organització del certamen ha donat a conèixer els títols que s’exhibiran a la Marató programada per dissabte 17 a l’Auditori, a les 1.15 hores: Ataque a los Titanes. La Película. Parte 1: El arco y la flecha escarlata & Ataque a los Titanes. La Película. Parte 2: Las alas de la libertad i Ghost in the Shell Arise. La Película. La duració de la Marató serà de 6 hores i 10 minuts. Les maratons programades per a diumenge 18 seran les següents:

Marató Matinée Auditori: Cooties + Evolution + Bone Tomahawk

Marató Auditori: The Boy and The Beast + High Rise + Green Room + Le tout noveau testament + SPL2

Marató Matinée Retiro: Ataque a los Titanes. La Película. Parte 1: El arco y la flecha escarlata + Ataque a los Titanes. La Película. Parte 2: Las alas de la libertad

Marató Retiro: The Devil's Candy + Yakuza Apocalypse + Baskin + The Invitation + Baahubali - The Beginning

Marató Matinée Prado: Cop Car + Turbo Kid + The Final Girls

Marató Prado: Schneider vs. Bax + Tag + The Legend of Barney Thomson + Into the Forest + Deathgasm

Marató Curts Tramuntana: And They Watched + Black Eyes + Clones + Kepler X-47 + Muga Shozoku + Portal to Hell!!! + Shut-In + Strangers in the Night + Subotika + The Mill at Calder’s End + Driven + Madre de Dios + Sirena Negra + Solo Finale + They Will All Die in Space + Waste Paper

Marató Tramuntana: The Visit + Der Nachtmahr + Tales of Halloween + Southbound + Frankenstein + Jeruzalem

Fotograma de "Green Room"

D’altra banda, el Festival ha anunciat que tots els usuaris que comprin una entrada per a qualsevol de les 8 maratons programades per a diumenge 18, tindrà accés gratuït a l’exposició +Humans. El futur de la nostra espècie, al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.  Per accedir a l’exposició del CCCB, els usuaris hauran de mostrar l’entrada de la marató, ja sigui amb el tiquet de l’entrada o mostrant el rebut de la compra, si s’ha fet online.

Podeu consultar tota la programació del festival de Sitges aquí.

Comentaris