La presidència de la Cambra de Comerç de Lleida recau de nou en Jaume Saltó

 

L'empresari ha estat reelegit per quatre anys més

Membres assistents al ple de la Cambra de Comerç de Lleida amb el president reelegit, Jaume Saltó, al mig - Foto: Anna Berga (ACN)
photo_camera Membres assistents al ple de la Cambra de Comerç de Lleida amb el president reelegit, Jaume Saltó, al mig - Foto: Anna Berga (ACN)

L'empresari Jaume Saltó ha estat reelegit president de la Cambra de Comerç de Lleida per quatre anys més. La seva candidatura ha estat l'única que s'ha presentat al ple que s'ha celebrat aquest dimecres i ha obtingut el suport de 34 dels 35 membres que han assistit a la votació. El vot restant ha estat en blanc i també hi ha hagut un dels 36 membres que formen el ple que ha excusat la seva assistència. Saltó s'ha mostrat "molt content" de poder liderar un segon i últim, i ha explicat que la candidatura que han definit és "continuista" amb algunes novetats.

Entre els nous reptes, hi ha abordar la innovació conjuntament amb centres de recerca, universitats i món empresarial, i encaminar el sector cap a estratègies de bioeconomia

Saltó, que presideix la institució des del 2019, ha agraït la confiança que el ple l'hi ha fet per seguir liderant l'ens en el que serà el seu segon i darrer mandat, ja que els mandats de la cambra estan limitats a dos. Pel que fa al comitè executiu que acompanya a Jaume Saltó, hi ha noms que repeteixen, tot i que també s'incorporen perfils més joves "per abordar les inquietuds del món empresarial més jove", ha indicat Saltó.

A banda de Saltó, Manel Llaràs, repeteix com a vicepresident primer. Pompili Roiger entra a la vicepresidència segona, Marc Ceron, a la vicepresidència tercera, i Carles Rusiñol, s'incorpora de tresorer. Els vocals són Jordi Azlor, Xavier Batalla, Josep Castellarnau, Josep M. Gardenyes, Meritxell Pi, Jordi Rull i Jesús J. Torrelles.

Jaume Saltó vol dedicar aquesta nova legislatura a aprofitar els canvis de paradigma i les transformacions socials i tecnològiques actuals. També ha detallat els dos grans objectius: donar la màxima visibilitat a la Cambra de Comerç davant el món empresari –impulsant les vuit delegacions repartides pel territori– i assegurar la viabilitat econòmica de la institució –a l'espera de l'aprovació de la llei de cambres–.

Línies estratègiques

Durant la seva exposició, Saltó també ha posat en relleu les línies estratègiques de l'ens en aquesta nova legislatura. Aquestes línies clamen que la cambra ha de ser l'element de cohesió de tot el teixit empresarial lleidatà; ha de donar suport a les empreses de la demarcació en la millora de la seva competitivitat; ha de liderar la transferència de coneixement entre centres de recerca, Universitat i empreses; ha de promoure i defensar la connectivitat del seu territori amb els principals mercats, i ha d'impulsar les infraestructures tecnològiques necessàries per dinamitzar el territori.

L'acte d'aquest dimecres ha estat presidit pel secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, qui ha estat acompanyat per representants de les principals institucions de la demarcació.

Comentaris