La Paeria ha iniciat una nova convocatòria pública per trobar un nou operador que assumeixi la gestió del servei de restauració situat a l’espai patrimonial de la Contraguàrdia de la Reina, al Turó de la Seu Vella. L’actual concessió, que donava cobertura al local conegut com a Sibil·la, ha arribat a la seva fi, i el consistori ha posat en marxa una licitació que no només manté el servei existent, sinó que amplia les opcions de restauració a altres punts emblemàtics del recinte.
El contracte contempla una concessió per quatre anys amb la possibilitat d’una pròrroga de fins a dos més. Segons explica Segre, a més de gestionar l’espai principal dins l’edifici històric, els aspirants podran proposar nous punts de venda en format mòbil o efímer en dues zones a l’aire lliure del Turó: un espai proper als antics dipòsits, avui utilitzat com a aparcament, i un altre al pati del Baluard del Rei.
Aquests nous punts de restauració podran adoptar formats com food trucks o casetes de fusta, sempre que compleixin amb els requisits de respecte al patrimoni i integració paisatgística. Les propostes hauran d’incloure la descripció detallada de les estructures, el disseny de les terrasses, el mobiliari previst i els horaris d’activitat. L’aprovació definitiva requerirà informes favorables de les comissions de Patrimoni i Cultura de l’Ajuntament i de la Generalitat.
El cànon mínim que haurà d’abonar l’adjudicatari serà de 9.266 euros anuals per l’ús de l’edifici principal, més les tarifes corresponents per l’ocupació de terrasses i elements de mobiliari urbà. El termini per presentar ofertes conclou el pròxim dia 26 i, fins que es resolgui el concurs, l’activitat del bar actual es podrà mantenir.