Lleida repensa els patis escolars per usos de la comunitat

Les institucions i entitats promotores d’'Espais que eduquen, patis per a tothom’ han presentat la iniciativa, que promou l’espai com a element transformador i el joc com a generador del canvi

Pati escolar. Fotografia: Pixabay
photo_camera Pati escolar. Fotografia: Pixabay

Lleida impulsa el projecte educatiu ‘Espais que eduquen, patis per a tothom’, el qual repensa els patis escoles per adequar-los a les necessitats dels agents que comparteixen aquest espai.

Les institucions i entitats promotores han presentat telemàticament la iniciativa, que s’adreça a les escoles públiques d’educació infantil i primària de la ciutat perquè, a través d’un procés participatiu, proposin el seu propi projecte amb la comunitat implicada.

‘Espais que eduquen, patis per a tothom’ es planteja amb una nova mirada basada en l’espai com a element transformador que condiciona la manera de relacionar-se i explora el joc com a generador de canvi

En l’acte en línia, el paer en cap, Miquel Pueyo, ha subratllat la vocació educadora de la ciutat, que aplica la mirada de l’educació de manera transversal i aportant experiències innovadores i que motivin els infants, així com la comunitat educativa. Segons Pueyo, aquest projecte exemplifica com des de la sensibilitat, l’escola i la participació, es poden fer grans transformacions en benefici de la comunitat.

En la presentació, s’ha exposat el treball col·lectiu i transversal que s’ha dut a terme i el protocol de col·laboració entre les entitats impulsores.

La Paeria hi participa amb l’aportació de recursos humans, materials i logístics a través de les àrees de transició ecològica, urbanisme, l’Institut Municipal d’Ocupació, La Panera i Educació i Feminismes. Així, l’Ajuntament col·labora amb ‘Espais que eduquen, patis per a tothom’, juntament amb el departament d’Educació de la Generalitat, els serveis educatius del Segrià i la Noguera, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya a Lleida, Llavors de vincle i la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, representada pel grau d’educació infantil Gestions Creatives.

També s’ha presentat la convocatòria per a les escoles públiques de la ciutat, que tindran l’oportunitat de fer el procés de redisseny del seu pati escolar. Es seleccionaran tres escoles.

Els centres podran presentar les propostes fins al 7 de juny, a través d’un tràmit online, i es farà una valoració per elegir els participants

Comentaris