La campanya està oberta als elements reciclables com les maquinetes d'afaitar d'un sol ús, les maquinetes recarregables i els recanvis independentment de la seva marca comercial.
La iniciativa impulsada pel programa de reciclatge de TerraCycle -juntament amb Gillette i Venus- pretén fomentar la segona vida de les maquinetes d'afaitar i construir una economia circular protagonitzada pels productes de neteja personal.
Un cop reciclades les maquinetes d'afaitar, es desinfecten i se separen els materials. El metall es fon per l'aprofitament i el plàstic es transforma en grànuls que es tornen a modelar per a crear productes nous d'ús diari.
"Sabem que la ciutadania de Lleida està molt compromesa amb el medi ambient i l'ecologia, per la qual cosa confiem que la ciutat comptarà aviat amb molts punts de recollida gràcies al seu potent i actiu teixit associatiu i social", declara la directora de comunicació de TerraCycle a Espanya, Ana Almeida.
Els punts de recollida els quals TerraCycle insta a participar en la campanya són entitats, negocis, centres educatius, botigues, gimnasos i biblioteques de la ciutat.
Els veïns de Lleida podran descarregar-se un sobre amb segell franquejat i d'ús gratuït, també els punts de recollida podran inscriure-s'hi gratuïtament mitjançant la prèvia inscripció a la pàgina web
Com a valor afegit, la companyia TerraCycle ofereix una recompensació amb donacions econòmiques per a entitats benèfiques segons el volum de residus recollit als punts de recollida que s'hi impliquin. Fins ara s'ha donat més de 77.000 euros a 117 organitzacions benèfiques a Espanya.