Torreblanca preveu convertir-se en un dels sectors industrials més grans de Catalunya

El Govern preveu iniciar les obres d'urbanització del polígon de Lleida a l'abril 2023, amb 240 hectàrees i una terminal ferroviària

Situació del Polígon Torreblanca a peu de la N-240
photo_camera Situació del Polígon Torreblanca a peu de la N-240, en vista de satèl·lit.

El Govern preveu iniciar les obresdel polígon Torreblanca-Quatre Pilans l'abril de 2023 amb una previsió de durada dels treballs d'un any. Serà un dels més grans de Catalunya amb una superfície de 240 hectàrees, l'equivalent a dos fàbriques Seat, tal com ho ha definit el vicepresident de Govern Jordi Puigneró, que també ha concretat que es farà amb una inversió de 200 milions d'euros.

S'hi farà una terminal ferroviària que connectarà amb els ports de Tarragona i Barcelona, amb una inversió de 30 milions d'euros, per tal de fer una aposta clara per la "descarbonització de la mobilitat".

Tot i que no s'ha concretat noms, tant Govern com Paeria han confirmat l'interès de grans empreses per aquest polígon del qual fa anys que se'n parla

El vicepresident Puigneró també ha volgut destacar que el de Torreblanca-Quatre Pilans també serà el primer polígon a Lleida de "grans parcel·les". Aquesta és una característica que permet captar grans empreses i poder competir millor contra altres territoris que possiblement fan una "certa competència". Per això, ho ha qualificat com una oportunitat per poder millorar les grans inversions per a les terres de Ponent. Segons Puigneró, el Govern entén que Lleida és "l'aposta més important" des de l'àmbit urbanístic per poder desplegar una zona d'activitat empresarial i logística que ha de ser una de les més importants al país.

L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha qualificat la jornada "d'històrica" i ha assenyalat que el Pla director urbanístic d'activitat econòmica (PDUAE), amb el polígon de Torreblanca –Quatre Pilans, és un "símbol de superació" després d'anys de parlar-ne. L'alcalde ha considerat "extremadament important" presentar-ho en el context actual i ha qualificat d'"estratègica" la situació del sector, entremig dels corredors Mediterrani i Central amb l'objectiu de captar activitat econòmica de forma descentralitzada. En aquest sentit, el tinent d'alcalde Toni Postius, ha confirmat que hi ha moltes empreses i empresaris interessats en poder-se instal·lar en aquest polígon i confia que tant bon punt comencin les obres es puguin concretar i implantar les empreses que estan trucant a la porta.

L'avanç del Pla presentat aquest dimecres proposa diverses alternatives d'ordenació del nou sector, d'una superfície total de 430 hectàrees, que es concretaran en el document que es redacti després de la participació ciutadana. Orientativament, el 56% de la superfície, un total de 240 hectàrees, es destinaran a la zona d'activitat econòmica; el 6%, amb 28 hectàrees, a la nova terminal ferroviària, i el 38%, amb 162 hectàrees, a espais lliures, equipaments i vialitat.

L'avanç del Pla se sotmetrà ara a un procés de participació obert a tota la ciutadania interessada, completament telemàtic. Quan acabi el procés participatiu, es redactarà el primer document concret del PDUAE, que aprovarà inicialment la Comissió territorial d'Urbanisme de Lleida, previsiblement durant la primavera de 2022. Després es podran presentar al·legacions i durant el segon semestre de 2002, el Pla entrarà en vigor un cop s'hagin fet modificacions, si s'escau.

Comentaris