Miquel Pueyo ha recordat que la Paeria fa temps que treballa amb la Generalitat per activar la construcció de la nova estació d’autobusos tenint en compte l’estat deficient en què es troba l’equipament actual, del 1972, i el pròxim final de la seva concessió.
Miquel Pueyo ha insistit que la ubicació alternativa prevista anteriorment -sota el Pont de Príncep de Viana- era inviable per tenir unes dimensions petites per a una ciutat com Lleida i perquè el pont del ferrocarril no s’adaptaria al gàlib dels autobusos de majors dimensions
El primer tinent d’alcalde, Toni Postius, ha explicat que en el Ple d’aquest divendres es proposarà l’aprovació inicial de la modificació del planejament de la Unitat d’Actuació número 3 (UA-3), un dels sectors del Pla Especial de l’Estació de ferrocarril, que comprèn des dels Docs fins al pont de Comtes d’Urgell, inclosa la Farinera La Meta. El canvi serà qualificar-la com a equipament comunitari, per fer possible la construcció de la nova terminal.
El pla de treball contempla que d’aquí a finals d’any es tingui el projecte executiu i es disposi de la modificació definitiva del planejament, amb la qual els terrenys passen a tenir titularitat pública. Ja comptant amb el sòl, el projecte i la dotació pressupostària (que correspon a la Generalitat), les obres es podrien licitar de cara al 2022.
Projecte compatible amb la preservació del patrimoni
Els docs són uns magatzems amb una arquitectura industrial característica, modernista, de principis del segle XX, amb volta catalana, amb forjats, i l’alçada i la qualitat de l’edificació fan perfectament compatible el disseny d’una estació d’autobusos, equipada, moderna, ampla i amb el respecte a la conservació d’aquestes estructures tan interessants, ha assenyalat el paer en cap.
No hi ha cap mena d’incompatibilitat entre l’aprofitament d’aquesta estructura amb finalitats contemporànies i el manteniment d’aquest patrimon
11.000 m2, 32 andanes i intermodalitat
Toni Postius ha indicat que el càlcul aproximat de passatgers anuals de la terminal de Lleida són uns 1,3 milions de persones. El nou projecte té l’objectiu d’adaptar-se a aquest flux d’usuaris i, de l’altra banda, multiplica la intermodalitat de l’estació per la seva proximitat al ferrocarril.
L’entrada natural de l’estació d’autobusos seria la part situada just al costat de l’estació de trens, que és a trenta segons
Postius ha destacat que es passa dels 4.000 m2 i 18 andanes del projecte anterior (sota el Pont de Príncep de Viana) als 11.000 m2 i 32 andanes de la nova proposta. Els docs i l’entorn de La Meta, ha expressat el regidor d’Urbanisme, són l’emplaçament més idoni que han definit els tècnics de la Paeria i de la Generalitat, que també han tingut en compte les millors condicions de circulació dels autocars en aquest nou punt, en especial, els de majors dimensions.