Os de Balaguer estrena un mural de gran format pintat amb cera d’abella i pneumàtics

El mural és un treball cooperatiu d'Oriol Arumí i dels germans Erik i Swen Schmitz Coll, incorpora l'escultura i s'emmarca en la campanya 'La mel hi pinta molt', que aposta per l'art i la pedagogia de la mel com el dolç natural, el primer de la demarcació en incloure escultura
Ferran Alemany presenta el mural 'Pol·linitzant', a Os de Balaguer
photo_camera Ferran Alemany presenta el mural Pol·linitzant l'ametller, a Os de Balaguer

Amb la voluntat de donar projecció a la campanya La mel pinta molt, l'empresa Torrons i Mel Alemany va inaugurar aquest dijous un mural de gran format sota el títol de, Pol·linitzant l'ametller, obra dels artistes Oriol Arumí i els germans Swen i Erik Schmit, que han utilitzat la cera d'abella i pneumàtic de cotxe com a element per confeccionat l'obra. El mural decora la façana de l'obrador de Torrons i Mel Alemany a Os de Balaguer.

El mural es va inaugurar amb la presència dels artistes i de l'alcaldessa de la localitat, Estefania Rufach, també vicepresidenta de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI), acompanyats pels promotors de la iniciativa, la família Alemany

Amb aquesta nova acció, Torrons i Mel Alemany dóna continuïtat a la seva campanya, La mel hi pinta molt, en la qual es fa pol·linització de l'opinió pública i pedagogia de la mel com el dolç natural. L'empresa aposta per l'art, un cop més, i en aquesta ocasió vol expressar com està vivint la pandèmia de la Covid-19, amb una efervescència creativa que l'ha portat a cooperar amb altres productors amb l'objectiu de crear nous productes.

Ferran Alemany, l'alcaldessa Estefania Rufach, amb Oriol Arumí i els germans Swen i Erik Schmit

Escultura amb materials reciclats: pneumàtic de cotxe, tela i cable de telecomunicacions

El mural és un treball coral de tres artistes: un pintor, un il·lustrador i un escultor. D'una banda, el pintor establert a Lleida Oriol Arumí, conegut per les seves obres que promouen formes de vida sana i recuperen espais que abans eren de la natura. De l'altra, els germans Swen i Erik Schmitz Coll, nascuts a Alemanya i residents a Ivars d'Urgell i coneguts per la seva vinculació amb l'Estany d'Ivars i Vila-Sana, on han fet incursions artístiques per subratllar el seu paisatge natural.

És Erik Schmitz qui aporta la part diferenciadora a l'obra artística respecte als murals existents i que el convertirà en el primer de gran format a les comarques de Lleida que conté escultura

Aquests elements que configuren les parts amb relleu del mural són elaborats a partir de materials utilitzats en la quotidianitat, que sovint acaben en forma de residu, algunes vegades reciclables, altres no.

Per aquest mural, Erik Schmitz ha escollit el pneumàtic de cotxe usat per a la part de les fulles, donant al cautxú la forma desitjada i posteriorment pintada. Les flors les confeccionarà amb tela reciclada, fet que li permetrà generar volums grans de manera lleugera i resistent a l'aire i cable de telecomunicacions per als estams de la flor. Un fil gruixut que n'integra nombrosos de petits que ajuden a generar la part superior de l'estam, l'antera.
 

Un homenatge al territori Montsec, a la flor de l’ametller i a la proximitat

Ferran Alemany, gerent de Torrons i Mel Alemany, ha explicat que la flor de l'ametller és molt especial per Alemany, ja que és la que elabora la primera mel de l'any i més endavant el seu fruit formarà part del nostre torró.

L'obra artística és un homenatge al territori Montsec i al seu paisatge, que ara més que mai cal que les empreses del territori fomentem la proximitat i crear reclams perquè ens visitin és una manera de fer-ho

Personal de l'empresa d'Os de Balaguer Torrons i Mel Alemany

L’Univers Alemany: Art, Cultura i Humanitat

L’acció forma part del projecte de la marca L’Univers Alemany. Art, Cultura, Humanitat’. Els conceptes Art, cultura, humanitat són els tres pilars de l’empresa, sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec.

  • Art, entenent el suport a l’art i la creativitat com a font de creació de noves oportunitats per un territori, com les caixes de torró de col·lecció amb la inspiració en el Montsec.
  • Cultura, entesa com l’aposta de l’empresa per vincular-se a propostes culturals que permetin associar el Montsec a la cultura i contribueixin a consolidar la marca Montsec.
  • Humanitat, entesa com la no robotització dels processos industrials de l’empresa. L’estratègia per la humanització es visualitza en l’aposta per col·laborar amb els Centres Especials de Treball de 4 entitats que ocupen persones amb discapacitat de les Terres de Lleida (Fundació Aspros, l’Estel, Ilersis Shalom i la Torxa).


 

Comentaris