El servei d'atenció als temporers de la Noguera, reconegut pel Banc de Bones Pràctiques

Durant l'estiu de 2020, la campanya agrària va estar condicionada per la pandèmia per Covid-19. Des dels Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera es va establir un servei per a protegir el col·lectiu de persones que es van desplaçar a la Noguera per treballar-hi

Atenció temporers Consell Comarcal de la Noguera - CC Noguera
photo_camera Aquest nou servei va establir un pla de gestió centrat a adaptar les condicions dels temporers a la situació de pandèmia - Foto: Consell Comarcal de la Noguera

Degut a la pandèmia de Covid-19, l'any 2020 va ser un any especialment difícil pels temporers que treballaven en la campanya de la fruita. El Servei d’Atenció a Treballadors/es de la Campanya Agrària 2020 de la Noguera va treballar fomentar unes condicions òptimes per a les persones treballadores de la campanya agrària de temporada i, per aquest motiu, ha estat considerat com una pràctica significativa pel Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya en la Convocatòria especial Edició Covid-19.

La iniciativa s'ha valorat com una aportació innovadora i de qualitat que pot servir de referència per a altres ajuntaments o entitats local

Durant l'estiu de 2020, la campanya agrària va estar condicionada per la pandèmia per Covid-19. Des dels Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera es va establir un servei per a protegir el col·lectiu de persones que es van desplaçar a la Noguera per treballar-hi. 
Aquest nou servei va establir un pla de gestió centrat a adaptar les condicions dels temporers a la situació de pandèmia, acompanyant-los a planificar la seva estada, atendre'ls personalment en la seva arribada i a fer entrega del material sanitari adient per poder prevenir contagis, millorar la seguretat en la convivència i l’acollida de temporers i coordinar els recursos socials de la comarca amb els ajuntaments.

Enguany i amb més previsió, des dels Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera s’han iniciat a principis d'any els contactes amb els ajuntaments afectats per preparar conjuntament i amb antelació l'arribada de les persones treballadores de la campanya agrària de temporada

Compra de material, instal·lació de dutxes i vàters, previsió d'allotjament, contractació i preparació de professionals per prestar el servei, són algunes de les accions que s'estan duent a terme enguany per ajudar tant els ajuntaments, com els temporers per tal que puguin treballar amb les màximes condicions de seguretat higiènica i sanitària, millorar la bona convivència i gestionar cada cop millor la campanya de recollida de fruita a la comarca.

El Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals té per objectiu fonamental promoure la millora i la innovació en les administracions locals per mitjà de la difusió d'experiències, seguint una metodologia comuna, la reflexió i l'intercanvi de coneixement sobre polítiques locals. Aquest any s’han valorat actuacions d’àmbit municipal o comarcal que han respost de forma àgil i eficient als reptes de la pandèmia de la Covid-19.  

Comentaris