El SIAD de la Noguera ha efectuat 555 atencions a persones de la comarca

 

NP-SIAD-2019 copia

El Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Consell Comarcal de la Noguera va tancar l’any 2019 amb un total de 187 persones ateses, dos de les quals són homes. D’aquestes persones, 86 han rebut assessorament psicològic i 31 han utilitzat el servei d’assessorament jurídic. Atendre les consultes d’aquestes persones, d’entitats dones i d’ajuntaments o altres administracions ha suposat fer un total de 555 atencions al SIAD, 324 al servei d’assessorament psicològic i 47 al jurídic.

Les persones ateses per violència de gènere han estat 67. El perfil majoritari correspon a dona entre 25 i 55 anys, amb estudis no universitaris i de nacionalitat espanyola, que ha patit violència per part de la seva parella, exparella, company de feina, conegut o familiar. 

NP-SIAD-2019

A més de l’atenció personalitzada, el SIAD de la Noguera realitza tallers per prevenir la violència de gènere i promoure la igualtat entre dones i homes. Aquests tallers són un espai per reconèixer i promoure valors, actituds i models relacionals igualitaris entre les persones des de la perspectiva de la coeducació, i contribuir a desenvolupar una postura personal crítica i activa que eviti l’abús de la violència en les relacions afectives, especialment entre les persones més joves.

Durant el 2019 el SIAD ha impartit diversos tallers als centres escolars de la Noguera: n’ha fet 2 a educació infantil, 18 a primària, 8 a ESO, 4 a batxillerat, i 7 a Cicles Formatius. També n’ha impartit 3 a diferents associacions de dones de la Noguera.

Des de la declaració de l’Estat d’alarma per la pandèmia del COVID-19, el SIAD de la Noguera continua actiu en l’atenció a través del telèfon 973 448 933, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i per correu electrònic [email protected]. També continua fent el seguiment de les dones que ja estaven rebent acompanyament, s’informa i s’impulsen mesures per garantir l’atenció de les dones en situació de violència, i es coordina amb altres serveis per tal d’oferir una atenció més eficient.

Comentaris