FGC té previst doblar la freqüència de trens de la línia Lleida-Manresa en el termini de tres anys
El passat dimecres el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín i la directora territorial Dolors Tella, es van reunir amb el president del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, Rafel Panadés i el gerent de l’ens comarcal Carles Esquerda per exposar com s’estructura el projecte de Rodalies Lleida. Una iniciativa que permetrà incrementar la freqüència de trens entre Lleida i Manresa de 6 a 12 combois diaris.
Lleida aspira a ser una zona logística important a Catalunya i és necessari disposar d’un transport públic decent que permeti als veïns accedir a grans ciutats com Barcelona o Madrid
Els nous trajectes de Rodalies Lleida també permetran parades discrecionals en els municipis que no disposin d’estació. Panadés assegura que incrementar les freqüències també pot ser important per la dinamització econòmica i les compres de proximitat a la comarca.
Al mes de setembre del 2020 el departament de Territori i Sostenibilitat anunciava que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) passaria a gestionar la línia entre Lleida i Manresa. Un projecte per convertir la línia en un corredor de rodalies que combinaria tren i autobús.
En la reunió amb els responsables de mobilitat, el president del Consell Comarcal també va reivindicar la necessitat del tercer carril a l'auto-via A-2.