La campanya de la flor d'Aitona torna en la seva versió més ambiciosa

El celler de Raimat se suma a la campanya per fer de l'espectacle de la floració una experiència incomparable al voltant de la natura, la cultura i la gastronomia
Presentació de la campanya 'Viu la màgia del rosa’ a Raimat Natura  - Foto: E. Barta
photo_camera Presentació de la campanya 'Viu la màgia del rosa’ a Raimat Natura - Foto: E. Barta

Aitona torna a marcar el calendari primaveral: ja ho té tot a punt per a la campanya de la flor d'aquest any 2024, una iniciativa que promet captivar els visitants d'arreu amb els encants que ofereix el seu territori. La presentació que ha tingut lloc aquest dimecres, a Raimat Natura, encapçalada per l'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, acompanyada per Joan Esteve, director del celler de Raimatha marcat el llançament d'aquest esdeveniment turístic de referència, que té com a objectiu atreure els amants de la natura i la cultura a les terres de Lleida.

La campanya de Fruiturisme es presenta com una de les més ambicioses fins a la data: 'Deixa’t emportar pel rosa d’Aitona’ i ‘Viu la màgia del rosa’ són els eslògans que conduiran la celebració d'enguany al voltant de la floració, que s'iniciarà el proper 2 de març. Entre les novetats de la campanya, cal destacar la col·laboració amb el celler de Raimat i la participació d’Aitona Gourmet, que treballaran conjuntament per fusionar el patrimoni natural amb el cultural i el gastronòmic per oferir així una experiència esplèndida als visitants.

Joan Esteve ha expressat el seu agraïment per l'oportunitat que els ha brindat Aitona, i ha destacat que "es tracta d'atreure gent de les terres de Lleida i d'arreu, per tal que gaudeixin del nostre entorn, i sobretot, per exportar els nostres valors més enllà de Lleida, a Catalunya i Espanya".

La nova etapa de col·laboració amb el celler de Raimat sorgeix com un repte ambiciós; l'esforç radica en instar els visitants a explorar-ne nous i sorprenents terrenys desconeguts de les terres de Lleida 

En el mateix sentit, s'ha expressat l'alcaldessa d'Aitona, "en el marc de la floració, va néixer un projecte pioner que va començar a Aitona, ja fa més de 10 anys, que s'ha anat expandint no només a Lleida, sinó també per Catalunya i cada vegada en més indrets d'Espanya on la floració és present. L'objectiu de tots és atreure visitants al nostre territori durant aquesta època tan especial. Per tant, la col·laboració amb el celler de Raimat marca l'inici d'un projecte que promet ser molt exitós a les Terres de Lleida".

Cartell Aitona 2024

Així mateix, l'alcaldessa ha remarcat la vessant sostenible d'aquesta campanya, que vol atreure el turisme, però d'una forma diferent a com s'ha fet tradicionalment en altres territoris: "Volem ser, primer que res, un destí de referència, però també un model turístic de qualitat, responsable i sostenible, tant amb els nostres camps com amb els nostres veïns, i sobretot per a les persones que ens visiten. Per a Aitona, la campanya de la flor és molt més que uns camps de presseguers florits; és una expressió del nostre compromís amb la pagesia. Som pagesos i ens en sentim plenament orgullosos", ha manifestat.

La campanya, que s'iniciarà el 2 de març, durarà fins a finals del mateix mes, oferint als visitants una experiència efímera, però inoblidable

Per aquest any, s'han preparat rutes, novetats, visites guiades i multitud de propostes turístiques, segons ha avançat l'alcaldessa, qui ha agraït al Joan i la Núria del celler de Raimat la seva incorporació al projecte: "Estic segura que els vostres vins, vermut i caves maridaran de meravella amb els nostres paisatges de mar rosa". L'alcaldessa també ha mostrat el seu agraïment als pagesos, guies i voluntaris que fan possible Fruiturisme.

Un llit dins d'un iglú amb coberta transparent per poder veure les estrelles durant la floració dels fruiters a Aitona - Foto: Oriol Bosch
L'experiència de viure una nit sota els estels en el mar rosa d'Aitona, és una de les novetats de la nova edició - Foto: Oriol Bosch

Novetats per enguany

Desgranant les activitats previstes, el programa inclourà una sèrie de novetats que captivaran l'interès de la gent d'arreu. La caminada popular, programada per al 3 de març, marcarà el començament de la dotzena edició, amb un component solidari promogut pel Centre d'Iniciatives Angel Olaran. L'activitat compta ja amb més de 250 persones inscrites.

A més, amb la col·laboració amb el celler de Raimat, s'oferiran també propostes exclusives, que inclouran una degustació del vermut del Polvorí els dies 9 i 10 de març i un maridatge de vins el dia 16 de març.

Per altra banda, enguany, el públic tindrà l'oportunitat de viure una experiència única amb una nit màgica entre flors i natura sota els estels, una benvinguda especial de cava Raimat i esmorzars amb productes locals, que tindrà lloc els dijous, divendres i dissabtes, excepte el dia 9, que coincideix amb el festival Cruïlla Baix Segre, que farà parada a Aitona —i comptarà amb l'actuació de Clara Peya a l'Espai Aitona Gourmet, seguida del concert al camp de futbol de la vila, amb Stay Homas i Albert Pla—.

AitonaRosa7
La presentació de la campanya s’ha dut a terme a Raimat Natura en una roda de premsa davant els mitjans - Foto: E. Barta

El 17 de març, se celebrarà una caragolada popular a favor de les Germanetes dels Ancians Desemparats, juntament amb un tast d'olis a la finca Aitona Gourmet.

A més, s'oferiran les tradicionals visites guiades i rutes lliures pels camps i entorns naturals, amb recorreguts que es podran realitzar a peu, en bicicleta i, aquest any, també amb bicicleta elèctrica

L'apadrinament de l'arbre fruiter serà una novetat, juntament amb altres noves experiències com la collita de cireres, figues i nous, i la venda d'arbres fruiters.

A més, donat que els productors locals també han fet una aposta ferma per garantir l'èxit de Fruiturisme, el maridatge amb vins, previst per al dia 16 a les 5 de la tarda, comptarà amb la participació de Torre Roca, Pangea, el Rústic obrador artesà i l'Oli de Serra Brisa. Pel que fa a la degustació del vermut, que tindrà lloc els dies 9 i 10 a les 12h del matí, comptarà amb la presència de productors com Rústic i Nous Calzada, entre altres.

Finalment, cal destacar que també s'ha editat un fullet per mostrar tots els serveis disponibles a Aitona, incloent-hi rutes, restauració, allotjament, patrimoni arquitectònic, serveis locals i la seva diversitat de productors, per garantir que els visitants tinguin accés a tota la informació necessària i visquin l'autenticitat local de ple.

Comentaris