18.07.2018 |
Territoris.cat

Clou la campanya de promoció turística 'Aitona en Fruita' 2017

El projecte vol difondre el patrimoni del municipi i de les Terres de Lleida
El projecte vol difondre el patrimoni del municipi i de les Terres de Lleida
Clou la campanya de promoció turística 'Aitona en Fruita' 2017

Aitona va rebre dijous passat el darrer grup de turistes participants en la campanya d’estiu Aitona en FruitaLa iniciativa de l'Ajuntament s’ha centrat en la fruita i la seva recol·lecció amb l’objectiu de difondre el patrimoni i els valors del municipi i del conjunt de les Terres de Lleida.

L’últim grup, format per joves i adolescents, va participar de la Ruta del presseguer en fruit, van gaudir de les explicacions d’un pagès, van collir préssecs i van conèixer de primera mà els principals conceptes sobre prevenció i sistemes de producció integrada. La visita, a més, es va produir coincidint amb el sisè aniversari del projecte Fruiturisme. 

Dijous passat, un grup de joves i adolescents van tancar les visites amb la 'Ruta del presseguer en fruit'

La campanya Aitona en fruita s’ha dut a terme durant l’estiu i va sorgir arran de l’èxit d’Aitona en Flor, un projecte de promoció turística similar. 

Organitzada pel consistori juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, Aitona en Fruita ha donat a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants aprendre sobre el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, va valorar de forma molt positiva la primera edició d’aquest projecte que “vol seguir promovent arreu el valor afegit del municipi -la fruita-, la bellesa i la riquesa del paisatge, així com l’activitat econòmica del sector”. 

En paral·lel, les visites es podien complementar amb passejos en bicicleta o a peu per les diferents rutes senyalitzades dels entorns d’Aitona. 

Comentarios