Clou la campanya de promoció turística 'Aitona en Fruita' 2017

Clou la campanya de promoció turística “Aitona en Fruita” 2017 inteiror
photo_camera El projecte vol difondre el patrimoni del municipi i de les Terres de Lleida

Aitona va rebre dijous passat el darrer grup de turistes participants en la campanya d’estiu Aitona en FruitaLa iniciativa de l'Ajuntament s’ha centrat en la fruita i la seva recol·lecció amb l’objectiu de difondre el patrimoni i els valors del municipi i del conjunt de les Terres de Lleida.

L’últim grup, format per joves i adolescents, va participar de la Ruta del presseguer en fruit, van gaudir de les explicacions d’un pagès, van collir préssecs i van conèixer de primera mà els principals conceptes sobre prevenció i sistemes de producció integrada. La visita, a més, es va produir coincidint amb el sisè aniversari del projecte Fruiturisme. 

Dijous passat, un grup de joves i adolescents van tancar les visites amb la 'Ruta del presseguer en fruit'

La campanya Aitona en fruita s’ha dut a terme durant l’estiu i va sorgir arran de l’èxit d’Aitona en Flor, un projecte de promoció turística similar. 

Organitzada pel consistori juntament amb les centrals de fruita, pagesos i els guies locals, Aitona en Fruita ha donat a conèixer la continuïtat del cicle de l’arbre fruiter, permetent als visitants aprendre sobre el procés de recol·lecció, la tasca del pagès i la vàlua del seu treball. Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona, va valorar de forma molt positiva la primera edició d’aquest projecte que “vol seguir promovent arreu el valor afegit del municipi -la fruita-, la bellesa i la riquesa del paisatge, així com l’activitat econòmica del sector”. 

En paral·lel, les visites es podien complementar amb passejos en bicicleta o a peu per les diferents rutes senyalitzades dels entorns d’Aitona. 

Comentaris