04.06.2020 |
Territoris.cat

SEGONS EL RÀNQUING TIMES HIGHER EDUCATION'S IMPACT 2020

La UdL ocupa el lloc 21 del món pel que fa a la qualitat en la docència

L'estudi reflecteix l'impacte de les universitats en la societat.
L'estudi reflecteix l'impacte de les universitats en la societat.
La UdL ocupa el lloc 21 del món pel que fa a la qualitat en la docència

Segons el rànquing Times Higher Education's Impact 2020 que s'ha fet públic avui, la Universitat de Lleida (UdL) ocupa el lloc 21 del món pel que fa a la qualitat de la docència,  Aquest estudi reflecteix l'impacte de les universitats en la societat en funció del seu èxit en l'acompliment de diferents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. En aquesta segona edició, la primera en la qual participa la UdL, l'anàlisi s'ha ampliat d'onze a 17 ODS. En total, han aportat dades 766 universitats de 85 països.

"La participació de la UdL en el THE Impact Ranking és una acció més en el seu compromís en el desenvolupament dels ODS atès que, comptar amb una diagnosi externa en l'aplicació contribueix a orientar i mesurar les accions de la institució en la seua implementació", destaca la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació, Núria Camps.


En concret, el rànquing valora acabar amb la pobresa i la fam; promoure una bona salut i benestar i una educació de qualitat; assolir la igualtat de gènere i el creixement econòmic; proporcionar accés a aigua neta i sanejament i a energia assequible i neta; fomentar la innovació; reduir les desigualtats; construir ciutats i comunitats sostenibles i aconseguir un consum i producció responsables; abordar el canvi climàtic; gestionar de manera sostenible la vida a l'aigua i la terra; promoure societats pacífiques; i revitalitzar les aliances globals. Per a cada ODS s'han valorat diferents indicadors.

La UdL ha presentat dades per a cinc apartats: Educació de qualitat, Igualtat de gènere, Energia assequible i no contaminant, Reducció de desigualtats i Aliances per a l'assoliment dels objectius. Quant a la qualitat docent, amb una valoració de 80,8 sobre 100, ocupa el lloc 21 del món  entre 601 universitats participants, el quart a nivell de l'Estat espanyol i el tercer de Catalunya, només per darrere de la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat de Barcelona (UB).

Pel que fa a Igualtat, amb una valoració de 63,4  sobre 100, la UdL ha aconseguit la 94a posició entre 401 universitats d'arreu del món, la novena de l'Estat i la cinquena catalana, seguint a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Pompeu Fabra (UPF), la Rovira i Virgili (URV) i la UdG.

Quant a reducció de desigualtats, la UdL se situa entre les posicions 101 i 200; a energia assequible i no contaminant, a la franja 201-300; i en aliances per a l'assoliment dels objectius, entre els llocs 40 i 600. "Uns resultats que posicionen la Universitat majoritàriament per damunt la mitjana entre les institucions del rànquing", segons l'equip de direcció.

"El resultat d'aquesta avaluació valida les actuacions que en relació als objectius de desenvolupament sostenible que impulsa la Universitat des de diferents àmbits d'activitat i reforça la necessitat de continuar treballant en la implementació d'altres que, amb la implicació de la comunitat universitària, han de permetre millora la seva contribució", afegeix Camps.

El consell de direcció de la UdL també valora que amb aquests resultats, "la UdL amplia encara més la presència en els principals rànquings internacionals que mesuren la qualitat de les institucions d'educació superior, on ja participa en el THE World University Rankings, el Times Higher Education Teaching Ranking o l' Academic Ranking of World Universities, entre altres.

Més informació:AQUÍ

 

 

La UdL ocupa el lloc 21 del món pel que fa a la qualitat en la docència
comentaris