El baixador del polígon del Segre de Lleida entra en funcionament amb la previsió que en facin ús 23.000 usuaris a l'any

Facilitarà els desplaçaments dels treballadors de la zona així com l'accés a espais d'interès natural i cultural
L'arribada d'un tren al baixador del Polígon industrial del Segre - Foto: Ignasi Gómez
photo_camera L'arribada d'un tren al baixador del Polígon industrial del Segre - Foto: Ignasi Gómez

El nou baixador de tren al polígon industrial del Segre de Lleida ha entrat en funcionament aquest dilluns. Forma part de la línia Lleida-la Pobla de Segur de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i facilitarà els desplaçaments en transport públic a les persones que treballen a la zona així com l'accés a espais d'interès natural i cultural com la partida de Grenyana, el parc de la Mitjana i el Molí de Cervià. Es preveu que uns 23.000 usuaris facin ús anualment d'aquest baixador amb parada facultativa. El projecte ha costat 453.000 euros procedents dels fons Next Generation i l'han inaugurat la consellera de Territori, Ester Capella, el president de FGC, Toni Segarra i l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, que han arribat en tren al nou espai.

Autoritats i representants de FGC han arribat en tren al nou baixador del polígon industrial del Segre a les 9.08 del matí. Des del nou equipament s'han desplaçat al pàrquing per a vehicles que s'ha habilitat a la zona per fer l'acte inaugural. En el seu discurs, la consellera Capella ha valorat que el departament que encapçala ha complert amb el calendari d'obres previst i ha destacat que el nou baixador "millora l'accés en transport públic dels treballadors del polígon, però també facilita l'accés a espais de gran valor ambiental i patrimonial". "La millora del corredor ferroviari de Lleida ha estat i és prioritat d'aquest departament", ha remarcat la consellera de Territori.

A la vora del baixador s'hi ha habilitat un aparcament de vehicles, que s'ha complementat amb la urbanització de la vorera, per afavorir que els usuaris també puguin desplaçar-s'hi amb el seu vehicle personal i després fer ús del tren, ha apuntat el president de FCG, Toni Segarra. En total, la demanda potencial d'aquest baixador és d'unes 23.000 persones a l'any, ha dit Segarra. Funciona amb parada facultativa, és a dir, els usuaris que vulguin accedir o baixar del tren han de sol·licitar-ho prement un botó.

Per la seva banda, l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha celebrat que el baixador facilita la mobilitat dels treballadors i obre les portes del Molí de Cervià. "Això és estimulant perquè puguem treballar per recuperar la seva activitat patrimonial", ha dit el paer en cap. "Tindrem tren fins al polígon i fins al molí. Hem d'estar contents després de tants anys de pensar com fer-ho possible i que ara ja sigui una realitat", ha afegit.

Acte d'inauguració del baixador del Polígon industrial del Segre - Foto: Ignasi Gómez
Acte d'inauguració del baixador del Polígon industrial del Segre - Foto: Ignasi Gómez

Augment de la demanda al tram Lleida-Cervera

La consellera Capella ha aprofitat l'acte inaugural del baixador per posar sobre la taula l'augment de passatgers registrat en el tram Lleida-Cervera després de l'ampliació de freqüències que s'hi va estrenar a principis de febrer. "Des que vam posar en servei la nova línia RL3 més d'11.500 passatgers ja n'han fet ús. Amb aquests nous usuaris se li han de sumar els més de 25.500 usuaris que ha registrat aquest mes la R12. La suma total de les dues línies ja supera els 37.000 viatgers mensuals, la qual cosa representa un increment del 29% de la demanda respecte al mateix període de l'any passat, quan encara no existia la RL3, ha detallat Capella.

La consellera de Territori ha defensat també que el traspàs de Rodalies "segueix avançant com marca el calendari previst", tot i que Aragonès hagi signat la convocatòria d'eleccions per al 12 de maig. "No renunciem a exercir competències malgrat que a vegades no reporti beneficis polítics o electorals", ha dit.

Respecte a la no aprovació dels pressupostos, Capella ha lamentat que "comporta una pèrdua de 154,2 MEUR de la despesa prevista en transport públic i, per tant, hi ha polítiques que enguany no les podrem dur a terme".

Comentaris