La batalla de consum de fruita està perduda sinó s'identifiquen gustos i varietats

L'investigador i tècnic de l'IRTA Ignasi Iglesias ha assegutat que el sector ha de fer autocrítica i admetre que el problema real és la baixada generalitzada del consum de fruita.   

Una vuitantena de firmes del sector participen en la Jornada de l'IRTA.
photo_camera Una vuitantena de firmes del sector participen en la Jornada de l'IRTA.

La manca d'identificació varietal i les propietats de la fruita en els punts de venda ha estat un dels factors determinats del descens de consum de fruita, a excepció de la cirera i l'albercoc, així de contundent ha estat l'investigador i tècnic de l'IRTA Ignasi Iglesias.

El doctor i responsable del Programa d'Avaluació de noves varietats ha fet aquestes declaracions en el marc de la dinovena Jornada Fructícola que se celebren aquest dimecres i dijous a l'estació experimental de l'IRTA a Mollerussa. Iglesias ha afegit que el consumidor es cansa de comprar fruita diferent cada cop que va al mercat, perquè no troba les varietats i els gustos que l'hi agraden. En aquest sentit Iglesias ha assegurat que tot plegat sembla una contradicció, ja que des de l'IRTA fa dinou anys que es treballa per facilitat al sector la Formula 1 de les varietats, però la realitat és que els que més renoven d'Europa no ens en sortim amb els consumidors.

Preguntat sobre la responsabilitat de la situació, Ignasi iglesias, respon que la culpa se l'ha d'atribuir a tota la cadena de valor, ja que la majoria de vegades, els productors cullen massa verda la fruita, i ja o tenen bé, perquè els interessa que no quedi als arbres, el mateix que passa amb les centrals fructícoles, i en definitiva el perjudicat és el consumidor.

Aquest gran problema tan sols es pot solucionar amb una important aposta per comunicar al consumidor els gustos amb una adequada identificació i mantenir una qualitat constant.

Les jornades de l'IRTA rebran entre dimecres i dijous més de 1.600 professionals del sector, que al marge de participar en les ponències, podran visitar les exposicions d'una vuitantena d'empreses de diversos àmbits, així com de la mostra de varietats. En aquest sentit Iglesias ha explicat que aquest any s'han presentat, entre d'altres 12 varietats noves de poma Gala, amb millora de coloració i més resistència a les plagues mantenint-ne la qualitat. També destaca com a novetat la Gala de polpa roja, que tot i que té un gust una mica àcid ja s'està començant a produir. A més, es continua l'aposta per les baby apple o pomes de mida petita, per facilitar el seu consum entre els més petits.

Comentaris