FGC licita els nous trens del corredor Lleida-Cervera-Manresa

En la licitació del nou servei de rodalies de Lleida, previst pel 2024,  també s’inclou el manteniment de les unitats de tren per un període de 15 anys

Trens de la línia Lleida Manresa estació Bell-lloc
photo_camera Trens de la línia Lleida Manresa estació Bell-lloc @Territoris

Ferrocarrils de la Generalitat ha publicat aquest dilluns l'anunci previ a la licitació per a l'adquisició de quatre trens per a les Rodalies de la línia Lleida-Manresa, segons consta a la plataforma de contractació de la Generalitat. El contracte correspon a la construcció de quatre unitats de tren elèctriques de 60 metres de longitud màxima i capacitat per a 325 persones per a circulació del servei de rodalies de Lleida. Així mateix, també s’inclou el manteniment integral de les unitats de tren per un període de 15 anys, per un valor total de 65.100.000 euros.

Les quatre unitats de tren que s’adquiriran s’afegiran a les tres que FGC ja disposa per a la línia Lleida-Balaguer-la Pobla

Aquest contracte parteix de l’acord de Govern del desembre del 2020 per la creació i gestió d’un sistema de Rodalies de Lleida basat en una oferta conjunta i coordinada de tren i autobús. Entre les millores que s’implantaran, es preveu doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les sis actuals per sentit en dia laborable a les dotze previstes. Paral·lelament, es millorarà la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuïts al llarg del dia.

Estació de tren de GolmésA més, d’augmentar i millorar l’oferta amb més expedicions i més repartides, els objectius que preveu assolir Ferrocarrils de la Generalitat amb aquest nou model són:

  • Afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei
  • Incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l’àmbit de Lleida i facilitar la connectivat amb el nucli de Rodalies de Barcelona
  • Millorar la coordinació i connectivat a Lleida, tant amb els serveis d’alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla
  • Millorar la velocitat comercial i l’eficiència, introduint parades discrecionals en estacions que tinguin una demanda més baixa
  • Coordinar-se i complementar-se amb el transport públic per carretera

La gestió dels dos corredors comportarà la implantació d’una nova central operativa Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, amb tallers i cotxeres, a l’àrea de Lleida, així com la contractació de nou personal. La primera entrega caldrà fer-la en un termini de tres anys, al mateix temps que el nou servei ferroviari entri en funcionament el 2024.

Comentaris