L’entitat redobla el seu compromís amb el Banc dels Aliments de Catalunya per ajudar els milers de persones que estan en situació de vulnerabilitat

La Fundació 'la Caixa' impulsa el Gran Recapte amb una aportació de 300.000 euros al Banc dels Aliments

Lluís Fatjó-Vilas, Marc Simón,Roser Brutau, Antoni Vila i Lluís Saura Lluvià @FundaciólaCaixa
photo_camera Lluís Fatjó-Vilas, Marc Simón,Roser Brutau, Antoni Vila i Lluís Saura Lluvià @FundaciólaCaixa

La Fundació ”la Caixa” se suma al Gran Recapte per impulsar la recta final de la campanya a Catalunya, amb una aportació de 300.000 euros per al Banc dels Aliments, amb l’objectiu d’ajudar els milers de persones que estan en situació de vulnerabilitat i que s’han vist especialment afectades per l’emergència social derivada de la COVID-19. Així ho ha anunciat el director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila, i el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón, en una trobada amb la presidenta de la Federació Catalana del Banc dels Aliments, Roser Brutau, i el director de la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, Lluís Fatjó-Vilas.

La 12ª edició del Gran Recapte s’adapta al context actual de pandèmia i aposta pels donatius sota el lema “per a molts, la nova realitat és una nevera buida”. La campanya ha suspès aquest any la recollida física d’aliments per minimitzar el risc de contagis.

El Banc dels Aliments viu el moment més delicat des que es van crear, amb una xifra rècord de 262.000 persones ateses de mitjana mensual a través de 636 entitats socials: la demanda ha augmentat a Catalunya un 40 % respecte del mateix període de l’any passat. Així, per donar resposta a aquesta necessitat apressant, el tradicional Gran Recapte hauria de recollir 6 milions de quilos d’aliments, en lloc dels 4,5 milions habituals.

“Milers de persones s’han vist afectades per la situació actual. La vulnerabilitat s’ha estès fins al punt que tots coneixem algú que està passant moments difícils. La solidaritat és ara una responsabilitat. Per això, més que mai, volem fer costat als que més ho necessiten recolzant iniciatives tan imprescindibles com el Gran Recapte”, ha destacat el director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila.

D’altra banda, la presidenta de la Federació Catalana de Bancs dels Aliments, Roser Brutau, ha ressaltat “la importància que entitats com la Fundació ”la Caixa” se sumin també a aquesta campanya de solidaritat col·lectiva, perquè el moment actual és tan crucial, que exigeix una implicació amb determinació d’organitzacions i empreses, per teixir xarxes que garanteixin l’atenció dels col·lectius més vulnerables”.

Roser Brutau i Antoni Vila, en la visita al Banc d'Aliments @FundaciólaCaixa

Més de 6.000 persones voluntàries

Un cop acabada la campanya, s’adquiriran i es distribuiran a les entitats de l’entorn aliments bàsics, com ara llet, oli, llegums o conserves, gràcies a totes les donacions aconseguides. En menys d’una setmana, més de 6.000 persones ja s’hi han inscrit com a voluntàries.

Durant el 2020, el Banc dels Aliments han distribuït més de 15 milions de quilos d’aliments.

Milers de persones s’han vist afectades per la situació actual. La vulnerabilitat s’ha estès fins al punt que tots coneixem algú que està passant moments difícils. La solidaritat és ara una responsabilitat. Per això, més que mai, volem fer costat als que més ho necessiten recolzant iniciatives tan imprescindibles com el Gran Recapte”, ha destacat el director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila

La campanya «Cap llar sense aliments»

Al començament de la pandèmia, la Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, va impulsar l’acció solidària «Cap llar sense aliments» per pal·liar els primers efectes de la crisi del coronavirus durant el confinament. A Catalunya va aconseguir recaptar més de mig milió d’euros, que la Fundació ”la Caixa” va complementar fins arribar als 710.000 euros. Amb aquesta quantitat es van aconseguir un total de més de 800 tones d’aliments, que es van distribuir entre els diferents bancs d’aliments del territori.

La campanya va tancar amb 2,3 milions d’euros recaptats. Com a resposta a la bona acollida de la campanya i a aquesta necessitat apressant, la Fundació ”la Caixa” va decidir aportar un milió d’euros addicional a la iniciativa, de manera que es van aconseguir un total de 3,4 milions d’euros per cobrir les necessitats més bàsiques de milers de persones.

 

Comentaris