L'AMIC celebra la seva 25a Assemblea, amb nous objectius i reptes de futur

Dos-cents associats van participar en la trobada anual, que es va portar a terme a Sant Cugat del Vallès
art_7315_1
photo_camera Dos-cents associats van participar en la 25a trobada anual, a Sant Cugat del Vallès

El teatre de l'Auditori de Sant Cugat del Vallès va ser el marc escollit aquest passat divendres 8 de juliol, per acollir la 25a trobada anual que realitza l'AMIC amb l'assistència de dos-cents associats.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, va inaugurar l’Assemblea i va destacar que “l’AMIC és un referent en tot l’espai comunicatiu català. Som una entitat que facilita la vida als mitjans associats en aquests moments tan complicats, donem resposta a les seves necessitats i fem valdre la premsa de proximitat davant de la societat”.

A l’Assemblea es va presentar la memòria d’activitats de l’Associació, els serveis que ofereix l’AMIC i els resultats de l’any 2021, que van superar els 2.500.000 €. Així com el nombre total d’associats que ha arribat als 508 - 186 mitjans en paper i 322 mitjans digitals-, xifres que no deixen de créixer des del 2014. Amb l’afegit que, del total de mitjans de l’AMIC, 301 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva, un fet únic a l’estat espanyol.

També es van presentar les novetats més destacades d’enguany. D’una banda, el llançament de la campanya “Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat” amb motiu del 25è aniversari de l’AMIC. La campanya es pot veure i escoltar a TV3, Catalunya Ràdio i RAC 1, així com a les més 500 capçaleres impreses i digitals que conformen l’Associació. D’altra banda, la revista “25 anys d’alta fidelitat. Estem preparats pel futur”. Així com la nova web www.amic.media i el nou club de fidelització tutoritzat per Pepe Cerezo.

A més a més, es van mostrar els objectius de treball del pròxim any. Grau va explicar que “l'aposta de l'AMIC per als pròxims anys és per més innovació i recerca, on destaca el projecte "La Masia del nou talent" on se seleccionaran joves emprenedors en l'àmbit de la comunicació digital en les diverses plataformes, per formar-los en el que és la premsa de proximitat i becar-los perquè treballin en un dels nostres mitjans”.

El 2021 i 2022 també van ser dos anys rellevants amb diverses campanyes a destacar. Per un costat, des de l’AMIC s’ha impulsat la campanya “Comerç de proximitat, un veí de confiança” amb l’objectiu de donar un cop de mà als comerços i empreses de servei de proximitat. Per l’altre, també es va donar suport a la campanya del “Gran recapte d’aliments”; a “La Marató 2021” i “Crit per les dones afganeses”.

Així mateix, el gener de 2022, l’AMIC va publicar un manifest, en el qual mostrava la preocupació de tot el sector per l’increment desorbitat dels preus de les matèries primeres, especialment del paper.


Dinar posterior

En el dinar posterior a l’Assemblea, l’Associació va commemorar els seus 25 anys, com l’entitat amb el col·lectiu més gran i divers de mitjans de proximitat als territoris de parla catalana, on han col·laborat i han rebut un reconeixement els socis fundadors de l’AMIC. També es va visualitzar la falca i l’espot publicitari de la campanya “Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat”.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, va voler adreçar unes paraules als assistents en el dinar posterior a l’Assemblea de l’AMIC. “Ningú té certeses del futur, però estic segur que amb innovació, creativitat, qualitat, rigor, vocació de servei públic i periodisme proper a les ciutadanes i ciutadans d’aquest país, garantirem amb solidesa el nostre futur”

L’acte va comptar amb la presència de l’alcaldessa de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Mireia Ingla, qui en el seu parlament va recalcar que l’AMIC és un projecte que ajuda a cohesionar i preservar la nostra llengua, així com construir una societat amb un ecosistema mediàtic fort que genera una ciutadania més informada i culta. A continuació, Laura Vilagrà, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, va felicitar la tasca de l’AMIC per continuar sent un sector dinàmic i ric, garantint el dret a la participació i lluitant contra les adversitats fent equip.

L’Associació va fer entrega de diplomes per commemorar a aquells mitjans que han complert anys rellevants enguany, com és el cas del diari digital Territoris que celebra el 10è aniversari de tasca comunicativa en català

A més a més, va comptar amb la presència d' Oriol Duran i Torres, secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya; Jofre Llombart, secretari de Difusió de la Generalitat de Catalunya; Xavier Fornells, secretari d’Estratègia, Informació i Coordinació Territorial de la Generalitat de Catalunya; Rosa Romà, presidenta del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; Esther Madrona, tinenta d’alcaldia de Cultura de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Elena Vila, tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Sílvia González, cap de comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès; Genís Roca, president de la Fundació .cat; Joan Maria Morros, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Iu Forn, director de l’ACN, entre d’altres. 

Per finalitzat l’acte, l’Associació va fer entrega de diplomes per commemorar a aquells mitjans que han complert anys rellevants enguany, com és el cas del diari digital Territoris que celebra el 10è aniversari de tasca comunicativa en català.

Comentaris