Plusfresc renova el sistema de preparació de comandes d’internet

L’objectiu és millorar la qualitat del servei que els clients reben a través d’aquest canal, reduint a més els possibles errors humans
Plusfresc_nou sistema preparació comandes__
photo_camera La renovació inclou tant els equips de preparació, com el programari utilitzat.

En línia amb el seu compromís de proporcionar la millor experiència de compra als seus clients, Plusfresc, cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos, ha renovat el seu sistema de preparació de comandes d’internet amb l’objectiu de ferlo més àgil. Situat a la botiga Plusfresc Camps Elisis (Camí de Picos, 12, Lleida), el centre preparador de comandes, que cobreix les peticions dutes a terme a la zona de Lleida ciutat i província, ha ampliat la seva superfície en 150m², la qual cosa ha permès incrementar la qualitat del procés i reduir possibles errors humans.

La renovació inclou tant els equips de preparació, com el programari utilitzat i la resta de processos implicats en la preparació dels productes.

“L’objectiu ha estat dissenyar els processos de forma que es pugui donar el millor tracte a cada producte en el moment de la preparació tenint en compte sempre la seva naturalesa”, explica Carles Hurtado, director d’Innovació i Projectes a Plusfresc.

En aquest sentit, s’ha organitzat l’espai com si es tractés d’un petit centre logístic, és a dir, dividint-lo en zones, cada zona en passadissos i aquests passadissos en prestatges. “Això ens permet ubicar cada producte en una estanteria determinada, de tal manera que el sistema porti directament al producte que s’hagi sol·licitat”, afirma Hurtado.

Per tal d’augmentar la seguretat en la preparació, tots els productes són escanejats i les bosses i packs etiquetats amb el nom del preparador, la ruta i el client, assegurant així la traçabilitat de la comanda.

Més especialització en la preparació dels productes

Pel que fa als preparadors, el nou sistema permet que puguin dur a terme més d’una comanda a la vegada i gestionar els productes de pes variable de la mateixa manera que els unitaris. A més, es promou l’especialització per zones, fet que augmenta el grau de coneixement dels preparadors envers el producte i la seva qualitat.

Els terminals utilitzats tenen també el seu pes dins la millora, ja que mostren els possibles comentaris dels clients respecte les comandes i permeten un servei més personalitzat a l’hora de satisfer les seves necessitats. “Així, el preparador no només sap que el client vol comprar plàtans, per exemple, si no també la mida, la intensitat del color o qualsevol altre aspecte que aquest vulgui destacar”, comenta Hurtado.

Finalment, la companyia ha incorporat una eina d’intel·ligència empresarial que ha fet possible la creació d’uns panells d’anàlisi i seguiment de les comandes per a poder tenir la millor informació en temps real i poder reaccionar a les necessitats dels clients.

Comentaris