La presència lleidatana captiva al públic del Festival Sónar de Barcelona

Albert Barqué, Marc Marzenit, i Joel Castanyé amb l'equip, a Sónar
photo_camera Albert Barqué, Marc Marzenit, i Joel Castanyé amb l'equip, a Sónar

No cal discutir que Sónar s'ha convertit en el referent de la música electrónica, la creativitat i la tecnologia en l'àmbit mundial, pels seus escenaris, i en les activitats que s'hi programen hi són present els màxims exponents dels sectors que participen en el festival. Aquell Festival de Músiques Avançades que es presentava l'any 1994, ha evolucionat fins a convertir-se en la plataforma de divulgació creativa més rellevant d'Europa.

El concerts de Sónaar 2019En aquest entorn de creativitat contemporaneïtat també hi ha hagut presència lleidatana, perquè Sónar sempre a estat receptiu a qualsevol àmbit de la creació i per aquest motiu fa uns anys hi va introduir un espai dedicat a la cuina d'autor. En aquest escenari gastronòmic, enguany es va estrenar el xef del Restaurant la Boscana de Bellvís, estrella Michelin, Joel Castanyé.

El menú que el cuiner del Pla d'Urgell va elaborar amb el seu equip, en la zona de restauració de Sónar va consistir en el seu emblemàtic caneló de la mama Roser, en dues versions, vegetariana amb albergínia, i la tradicional amb carn de porc.

El menú La Boscana a Sónar 2019El xef incorporava a la proposta creativa un gaspatxo verd, que va preparar amb la recepta habitual d'aquest plat, però sense pebrot i amb menys quantitat de tomàquet. En el vessant dolç de la carta no hi podien faltar les peres de Lleida, en aquest cas amb una revisió de les peres al vi.

En el marc d'un esdeveniment d'aquestes característiques s'havia de tenir una alternativa a la forquilla i gabinet, i Castanyè els va respondre amb dues versions d'entrepans, una amb farcit de rostit amb suc i una altra amb xampinyons Portobello.

El músic i productor mollerussenc Marc Marzenit en el Sónar+D

En el Startup Hub de Sónar+D participaven 21 propostes triades a partir d'una convocatòria internacional. Les startups d'aquest any s'enfoquen en sectors com la realitat virtual, la monetització de continguts, serveis per a la música en viu, eines i plataformes musicals i plataformes de data màrqueting.

La plataforma Aulart Music Masterclass., amb Marc MarzenitUna de les propostes seleccionades va ser la plataforma educativa freemi um basada en masterclass de música electrònica, impartides per productors, AULART, de la que en va ser impulsor el músic i productor mollerussenc Marc Marzenit.

Segons el músic mollerussenc, són molts els nous productors de música electrònica que es perden en un entorn de sintetitzadors, caixes de ritme, connectors, tècniques, tutorials, cursos i milers d'opcions que podem trobar

Aulart, vol ensenyar els hàbits, costums, filosofia de treball, promoció i factors que van més enllà de l'àmbit tècnic, a més de mostrar errors típics que es cometen en el procés. És una oportunitat per descobrir el món real que hi ha darrere de la producció de música electrònica.
 

My Artificial Muse

En l'edició del 2018, va sorprendre el públic de Sónar+DMy Artificial Muse, el projecte d'Albert Barqué, un mollerussenc, investigador postdoctoral en Ciències Cognitives a la City University of London i artista contemporani. Barqué va comptar amb la col·laboració de Marc Marzenit, per convertir el projecte en espectacle musical i audiovisual.


My Artificial Muse, s'origina en les investigacions sobre nous enfocaments teòrics per la presa de decisions humanes i sistemes cognitius. El projecte combina tècniques clàssiques de belles arts, dades, arts digitals i música electrònica experimental.

Comentaris