Primavera Pro 2019: el germà sensat del Primavera Sound demostra la seva maduresa

primavera pro
photo_camera Primavera Pro en edicions anteriors - Primavera Sound

Primavera Pro, el germà sensat del Primavera Sound, i un referent que arroplega professionals del món de la música d'arreu, arriba als seus 10 anys, i ho fa amb un seguit de ponències que tots aquells que volen conèixer totes les novetats i reptes del sector que es couen rere els escenaris no es poden perdre.

En aquest punt de maduresa, Primavera Pro va un pas més enllà i ofereix, aquest any, un programa d'emprenedoria musical, gratuït i dirigit a músics empenedors que vulguin definir un pla de negoci dels seus projectes artístics. La formació, sota el nom GO2WORK i organitzada per Primavera Pro en col·laboració amb Fundació Paideia i l'Escola d'Organització Internacional, es realitzarà a la universitat Blanquerna - Universitat Ramon Llull des del 22 de març fins al 31 de maig. El programa inclou un seguit de classes presencials combinades amb tutories individuals, i comptarà amb la participació de ponents com Almudena Heredero (Primavera Pro), Eulàlia Ràfols (The Orchard), Carmen Zapata (ASACC), Carles Baena (Primavera Labels) o  Ivone Lesan (Sala Razzmatazz), que seran els tutors dels afortunats que siguin seleccionats d'acord amb la seva formació, experiència i característiques del seu projecte.

Alguns dels temes que afrontarà Primavera Pro 2019

El Primavera Pro, en la seva desena edició, està preparat per tractar i fer reflexionar sobre molts altres temes centrals en la música, com és ara el de la identitat i la cultura. I és que, si la música sempre ha estat un llenguatge global a través del qual s'han trobat i comunicat les cultures, creat, reformulat i reforçat les identitats, 2019 sembla un any addient, enmig de les frenètiques i imprevisibles dinàmiques globals, per parlar-ne. La xerrada serà moderada per Aïda Camprubí, i hi participaran Fermin MuguruzaNoelia Cortés i Lechuga Zafiro.

Per altra banda, els creadors d'Arde Madrid, l'aclamada sèrie ambientada en la dolce vita madrilenya durant els anys negres del franquisme, oferiran una masterclass sobre el procés de selecció musical que conforma la banda sonora d'aquest univers dins la petita pantalla.

Aquesta edició també és capaç de deixar enrere les pors i els prejudicis per parlar d'un tema tan actual i necessari com són les teràpies de benestar mental creades específicament per a músics, alhora que explorarà la forma com les marques s'integren en paisatges acústics que acabem reconeixent inequívocament, és a dir, el que s'anomena audio branding.

Comentaris