22.02.2020 |
Territoris.cat

Com ajudar a infants i joves a construir una identitat més enllà de la pressió social

Jornada Ni faves ni badboys, com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva 3
Jornada Ni faves ni badboys, com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva 3
Com ajudar a infants i joves a construir una identitat més enllà de la pressió social

L'espai Sense embuts va dur a terme aquest dissabte al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL), la cinquena trobada pedagògica, que sota el títol de Ni faves ni badboys: com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva més enllà de la pressió social, va reunir cent cinquanta participants.

Jornada Ni faves ni badboys, com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva  1La jornada l'obria la conferència Noies i nois crítics i lliures: trencant els límits de gènere invisibles, que va impartir Daniel Gabarró, una xerrada inaugural que pretenia evidenciar alguns límits invisibles que lliguen l'alumnat des del gènere, les relacions i l'amor romàntic. Les activitats van continuar amb 5 tallers simultanis, amb temàtiques variades.

El taller Què fem des dels centres educatius?, conduït per la tècnica docent de l'Àrea de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials del Departament d'Educació a Lleida i referent de Coeducació dels Serveis Territorials, M. José Peroy, i la formadora de coeducació i gènere del programa Coeduca't del Departament d'Educació, Marta Serra.

Jornada Ni faves ni badboys, com ajudar a infants i joves a construir una identitat positiva 2Violències 2.0 va ser el taller que pretenia identificar les violències sexuals que pateixen les persones, i sobretot els adolescents i joves, a les xarxes.Van conduïr el taller, la treballadora social i promotora d'igualtat de gènere, actualment coordinadora de l'associació Lika i treballadora social a l'Associació Antisida de Lleida, Maria Alloza.

La tercera proposta pedagògica es va titular La forma d'educar és LGTfòba, però... un taller que volia fer una revisió crítica de la mirada cisheterocentrada des de la qual s'acostuma a treballar en l'àmbit de l'educació formal. L'espai el va conduir l'educació social i membre de l'Associació Colors de Ponent, Nasi Portet.

Jornada Ni faves ni badboys, com ajudar a infants i joves a construir una identitat positivaUn taller de reflexió sobre la importància del llenguatge en la comunicació a l'aula i per aprendre estratègies per a utilitzar un llenguatge inclusiu i respectuós amb la diversitat, ocupava el quart espai de la jornada. Conyàs o collonut: aquesta és la qüestió era el nom del taller conduït per la gestora en gènere i igualtat del Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera, Cristina Rodríguez, i la tècnica en gènere mateix centre, Yolanda Bardina.

Espais segurs i de bon tracte en l'àmbit educatiu, completava les propostes, un taller en el que es van construït espais segurs i de bon tracte per lluitar de manera efectiva contra qualsevol forma de relació abusiva i, de manera molt especial, contra les violències masclistes. L'objectiu del taller era compartir idees, conceptes i experiències, per facilitar eines per millorar els entorns educatius a la comunitat educativa. La cap de la Unitat Tècnica de Polítiques d'Igualtat i coordinadora del Centre Municipal d'Informació i Atenció a les Dones de l'Ajuntament de Lleida, Sílvia Pueras, conduirà el taller.

Comentarios