Cal Trepat de Tàrrega absorbeix la creativitat que gira en l'Embarrat
Recórrer les naus del Museu de la Mecanització Agrària Cal Trepat de Tàrrega en si sol ja és tota una experiència: tens la sensació que el temps s'ha aturat, en un moment en què l'activitat que hi tenia lloc era una mostra de progrés. És aquest element sensorial el que han aprofitat els impulsors de l'Embarrat, Festival de Creació Contemporània, que s'ha celebrat aquest cap de setmana en aquest equipament cultural.
Premis Embarrat 2019
El certamen ha atorgat el Premi Embarrat - Museu Trepat a l'autora lleidatana Isabel Barios i el seu treball de vídeo-art Mans invisibles. Es tracta d'una peça audiovisual que planteja el sentit de l'avenç a través de la tècnica. D'altra banda, el Premi Embarrat - Institut d'Estudis Ilerdencs s'ha concedit a una altra creació de vídeo-art, El parque del pasatiempo d'Edu Fernández. A mig camí entre la ficció documental i l'assaig, l'artista bilbaí contraposa la construcció del parc de Betanzos a principis del segle XX com a símbol de progrés vers l'abandó que pateix actualment aquest emblemàtic espai del municipi gallec.
La fotografia, el dibuix o les instal·lacions plàstiques són altres disciplines que han participat en l'Embarrat 2019, amb creadors vinguts de diversos punts de l'Estat, Regne Unit, Argentina, Portugal i França.
Val a dir que la vintena de treballs de La Gran Màquina es continuaran exhibint al Museu Trepat el dilluns 27 i el dimarts 28 a les 20 h s'oferiran visites guiades
Les accions performatives han estat un altre dels eixos del festival, que aposta per formats poc convencionals. Moltes de les propostes han tingut com a protagonistes els autors de La Gran Màquina com és el cas de Laura Bergillos, Nuno Carvalho o Marc Vilanova. Per la seva part, Sara Fontán i Anna Irina Russell han conjugat violí i audiovisuals en el seu espectacle Deformar la señal.
El plat fort de la programació paral·lela ha estat el concert del cantautor El Petit de Cal Eril, que ha encetat a Tàrrega la gira de presentació de l'àlbum Energia fosca. Sessions de música electrònica i el cicle audiovisual STOP. Sobreexposició han constituït altres al·licients per als aficionats inquiets de la cultura.