22.04.2021 |

Tàrrega vol preservar l’estructura dels antics molls de l’estació ferroviària i avalua el seu trasllat a un altre indret

El Departament de Territori i Sostenibilitat va treure la setmana passada a exposició pública el projecte constructiu de la nova estació d’autobusos de Tàrrega, avança així la tramitació d’una obra que suposarà la materialització d’una de les grans infraestructures de la ciutat pel que fa a mobilitat i transport públic
La grua que està previst conservar al seu lloc actual @ajtàrrega
La grua que està previst conservar al seu lloc actual @ajtàrrega
Tàrrega vol preservar l’estructura dels antics molls de l’estació ferroviària i avalua el seu trasllat a un altre indret

L’Ajuntament de Tàrrega vol preservar l’estructura dels antics molls de càrrega i descàrrega de l’estació de tren, els quals seran desmantellats per construir la nova estació d’autobusos. La Regidoria d’Urbanisme treballa en un estudi per traslladar el conjunt a un altre indret per tal de conservar-lo com a element patrimonial històric. Si bé es tracta d’un vestigi no catalogat al POUM com a bé protegit, el consistori invertirà esforços perquè els antics molls perdurin físicament com a testimoni del passat ferroviari de la ciutat.

Tot i que no gaudeix de cap grau de protecció, reubicarem en un nou espai l’estructura de ferro dels molls perquè forma part de l’imaginari col·lectiu de Tàrrega, preservar in situ l’estructura no resultarà possible però reubicar-la és una alternativa igualment viable

Imatge de l'estació de tren de TàrregaLa regidora d’Urbanisme, Ivonne Pont recorda que Tàrrega ja ha traslladat anteriorment altres elements patrimonials com el finestral gòtic de la Capella del Roser del carrer del Carme (ara al Parc de Sant Eloi) o els arcs originals de la plaça de Sant Antoni (situats actualment vora la Residència Sant Antoni). Amb el trasllat de l’estructura dels antics molls de l’estació, compatibilitzarem el desenvolupament urbanístic amb la preservació del llegat local, manifesta la regidora. D’altra banda, el projecte de l’estació d’autobusos sí permetrà mantenir en el seu emplaçament actual la grua original de càrrega i descàrrega de mercaderies. Aquesta peça, forjada l’any 1890 a la localitat britànica de Wednesbury, romandrà en un dels accessos del recinte. Val a dir que la grua fou restaurada l’any 2010 per alumnes del Centre La Solana, que s’encarregaren de treure el rovell i aplicar un nou vernís protector.

El projecte de la nova estació de busos, a exposició pública

El Departament de Territori i Sostenibilitat va treure la setmana passada a exposició pública el projecte constructiu de la nova estació d’autobusos de Tàrrega. Avança així la tramitació d’una obra que suposarà la materialització d’una de les grans infraestructures de la ciutat pel que fa a mobilitat i transport públic. Impulsada i finançada per la Generalitat de Catalunya, l’obra aposta per la unió de la xarxa d’autobusos i la línia ferroviària en un sol espai. La seva posada en marxa coincidirà amb la implantació del nou model de Rodalies, que es traduirà en una major freqüència dels combois, afavorint la intermodalitat bus-tren.

Amb una inversió estimada de 3,4 milions d’euros, la nova estació de busos s’ubicarà a la banda nord de la via fèrria, al carrer de les Santes Espines. És previst que els treballs de construcció surtin a concurs la tardor d'enguany i que puguin endegar-se a començaments del 2022. Comptarà amb sis andanes (més una de supletòria) i un edifici de venda de tiquets. Paral·lelament, Territori i Sostenibilitat redacta un projecte per construir un pas inferior d'accés i una zona d’aparcament, amb una inversió estimada de 2,8 milions d'euros. El pas soterrat per a vianants, que connectarà ambdues estacions, estarà adaptat a persones de mobilitat reduïda.

Tàrrega vol preservar l’estructura dels antics molls de l’estació ferroviària i avalua el seu trasllat a un altre indret
comentaris