Opinió

Mollerussa, un perill anar sobre dues rodes

Jo mateix vaig presenciar fa poc una topada d’un cotxe amb un ciclista que circulava pel  carril bici en una rotonda. No és que els cotxes no respectin els ciclistes, és que el tram estava tan esborrat que el cotxe estava parat a sobre

Sr. Director,

En el que portem de legislatura , el nostre grup Municipal ha preguntat més d’una vegada pel carril bici a Mollerussa.

I és que en els anys que porta el vial intraurbà a la ciutat, no se li ha fet cap tipus de manteniment com tampoco s’ha fet un projecte per ampliar-lo a tota la ciutat. A diferència del carril bici que comunica la nostra població amb el Parc de La Serra, el carril que discorre pel canal no està ben delimitat, ni protegit contra l’invasió de vehicles que paren en doble fila, ni camions que carreguen o descarreguen material als establiments de la zona… Hi ha llocs puntuals en el seu recorregut on la pintura ha marxat i no es distingeix de la zona per a vehicles.

Jo mateix vaig presenciar fa poc una topada d’un cotxe amb un ciclista que circulava pel  carril bici en una rotonda. No és que els cotxes no respectin els ciclistes, és que el tram estava tan esborrat que el cotxe estava parat a sobre.

L’alcalde, en resposta a aquestes peticions, es refereix al pla (Re) Activem Mollerussa, on indica que es vol ampliar el recorregut del carril bici per a que arribi a les escoles i també pel centre del nucli, per “treure les bicis de les voreres” segons les seves paraules textuals (i impreses). Doncs no veig jo la voluntat. Hi ha molta iniciativa per convertir solars del centre i zona més comercial en pàrquings de pagament, però cap voluntat d’oferir una veritable solució de mobilitat als ciutadans. Què passarà amb la inversió feta en aquests solars quan els propietaris els reclamin? Que es perdrà, igual que les zones d’aparcament i crearan de nou un caos circulatori a la ciutat.

No és culpa dels veïns, però, perquè als ciutadans no se’ns ha ofert cap altra solució de mobilitat sostenible, ni en bici ni a peu. Només cal intentar anar a passejar per Mollerussa per veure-ho, tot i que l’estat de les voreres i d’alguns carrers seran el tema d’una nova carta.

Creu de veritat el nostre alcalde que els pares deixaran anar en bici sols als seus fills al col·legi amb l’estat actual del carril bici? No només és impensable sinó que és irresponsable proposar-ho. Com pot ser que des de l’Ajuntament es facin propostes com aquesta sense valorar primer l’estat actual? El que s’hauria de fer des de la regidoria de Mobilitat és adequar correctament el tram existent al canal, no només amb pintura sinó tot tipus d’elements que ajudin a delimitar aquest vial pels que trien una forma verda de desplaçar-se. I després cal una veritable campanya de conscienciació, tal i com s’ha fet recentment amb els patinets. Els mollerussencs prefereixen circular per la calçada plena de cotxes amb patinet que fer-ho amb bici pel carril bici, perquè ara mateix és més segur fer-ho així.

I si llegim l’apartat de Mobilitat del pla de reactivació actual, n’hi ha per fer-se creus… Per què vol l’alcalde crear carrils bici provisionals? Per què parla de descongestionar el transport públic si Mollerussa no en té o de l’ús de bicicletes en el transport de mercaderies? Cal tocar de peus a terra i veure les necessitats reals dels ciutadans. Un carril bici ben delimitat, senyalitzat, ample i que arribi tan a la banqueta del canal com als diferents centres educatius i tingui també un espai propi pel centre. Un carril bici que sigui respectat per conductors i vianants. Un carril bici que ofereixi una alternativa real de mobilitat, una solució verda. Un  carril bici que ajudi a tenir una Mollerussa amb menys contaminació, més neta, acusticament més sana i agradable de passejar. En resum, un carril bici que ajudi a fer de la nostra ciutat una més verda, més confortable pels ciutadans, una Mollerussa millor.

Comentaris