La companyia Nufri promocionarà les marques pròpies de poma en el marcat estatal
L'empresa hortofructícola lleidatana etiquetarà entre 8 i 10 milions de pomes amb noms de persona amb l'objectiu d'atreure l'atenció del consumidor
La companyia Nufri va presentar aquest dimarts a l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida la campanya promocional pionera en el sector fructícola, que porta per nom És d'aquí i es diu com tu, amb la que l'empresa lleidatana etiquetarà pomes amb adhesius amb noms propis de persona catalans, castellans i bascos, a més de parentius com ara pare, mare o tiet, amb la voluntat de cridar l'atenció dels consumidors per tal que acabin comprant aquestes pomes produïdes a l'Estat en lloc d'altres importades d'altres països productors. I és que segons un estudi elaborat per Afrucat, una de cada dues pomes que es consumeix actualment a l'estat espanyol són d'importació.
Argilés, ha explicat que ès d'aquí i es diu com tu vol ser una campanya empàtica i simpàtica, ja que es pretén caure en gràcia al consumidor amb l'objectiu que aquest busqui el seu nom o el de familiars entre els 200 noms amb què Nufri ha identificat les seves pomes, de la mateixa manera que ja havia fet Coca Cola amb els seus refrescos. A més, l'empresa hortofructícola lleidatana sortejarà entre aquelles persones que enviïn tres adhesius de la promoció amb noms diferents quatre viatges de cap de setmana per a dues persones a Lleida i Sòria perquè puguin conèixer les explotacions on Nufri produeix les seves pomes.
En concret, es destinaran a la campanya, que finalitzarà el 30 de juny, entorn d'uns 2 milions de quilos de poma de la marca Livinda i entre 5 i 10 milions de quilos de Delissium, entorn d'un 20% del total de la producció. Nufri distribueix les seves pomes a través del canal majorista i, per tant, es podran trobar les seves pomes -de les varietats Granny Smith, Golden, Fuji i roges- identificades amb noms de persona a partir d'aquesta setmana en diferents establiments d'arreu de l'Estat. Argilés, no ha descartat la possibilitat d'estendre la campanya també a la pera.
Ignasi Argilés va explicar que Nufri ha començat aquesta campanya l'exportació de cítrics al mercat xinès, en concret va enviar al desembre dos contenidors i en les pròximes setmanes té previst enviar-ne dos més. En total, la firma lleidatana preveu enviar enguany a la Xina uns 100.000 quilos de cítrics, entre mandarines i taronges, que produeix a Huelva i Sevilla. De moment, Nufri descarta l'exportació de fruita d'os al mercat asiàtic per la distància existent i tenint en compte que es tracta d'un producte més perible que els cítrics i per al qual potencia més la venda en el mercat interior.