El Clúster de l'oli de Lleida traurà al mercat una marca amb propietats per combatre malalties cardiovasculars
L'Associació Clúster de l'Oli de Catalunya, que agrupa actualment catorze productors de les comarques de Lleida, preveu tenir a punt per a la pròxima campanya 2018-2019 una marca conjunta d'oli gurmet. La nova marca vol donar sortida a l'oli més exclusiu però també es pretén que faci de motor per aportar valor afegit a la resta de la producció, que encara es ven majoritàriament a granel tot i ser de gran qualitat.
Els responsables del Clúster volen que el nou oli Prèmium tingui la categoria màxima Top gurmet i per això s'han imposat complir amb unes rigoroses característiques organolèptiques
Els responsables de l'associació destaquen que també es vol comprovar que s'arriba a la producció mínima per garantir un mínim de 3.000 ampolles inicials
Per al primer any no es planteja una gran producció d'ampolles però sí garantir una quantitat suficient per donar a conèixer la marca en mercats locals però també en mercats exteriors molt ben posicionats.
L'altre gran projecte del Clúster està encarat a potenciar el valor saludable de l'oli d'oliva verge extra. Per això es vol identificar i potenciar aquella producció que tingui més concentració d'antioxidants (polifenols) naturals perquè es pugui comercialitzar amb una inscripció a l'etiqueta que destaqui que aquell oli en concret és especialment beneficiós per combatre malalties cardiovasculars, una opció que ja està reconeguda a la UE. El Clúster de l'oli de Lleida traurà al mercat una marca amb propietats per combatre malalties cardiovasculars.