Catalunya considera que el calendari de la LOMCE perjudicarà el futur dels alumnes

El Departament d'Ensenyament considera que el decret aprovat pel govern central és exagerat, excessiu i poc respectuós amb les competències autonòmiques.

Alumnes de l'escola Ignasi Peraire de Mollerussa.
photo_camera Alumnes de l'escola Ignasi Peraire de Mollerussa.

El Departament d'Ensenyament considera que el calendari d’aplicació de la LOMCE respon a interessos electoralistes i que perjudicarà al futur dels alumnes. El calendari d’aplicació de la norma està forçat per la legislatura política més que no pas per les necessitats pedagògiques dels centres educatius.

Ensenyament demana al Ministeri d’Educació que es retardi el calendari d’aplicació i que el nou currículum de batxillerat s’apliqui als alumnes que han estudiat la secundària sota el marc de la LOMCE i no pas als que l’han cursat amb la LOE, tenint en compte l’impacte de les notes de batxillerat en el futur dels alumnes. El Reial Decret, segons el departament, és un exponent del dirigisme i de l’estil recentralitzador del govern centralAquesta és una de les valoracions sobre el Reial Decret de currículum de la secundària i el batxillerat que el passat 29 de desembre es va aprovar en consell de ministres.

La directora general d’Educació Secundària i Batxillerat, Teresa Pijoan, va valorar el decret conjuntament amb els consellers d’Educació d’Andalusia, Canàries i Astúries. La directora general assegurava que el Reial Decret és excessiu, exagerat i poc respectuós amb les competències autonòmiques, i que la LOMCE és una llei innecessària

Teresa Pijoan va avançar que Catalunya i la resta de Comunitats Autònomes no coneixen el contingut real del decret, i que només disposa dels esborranys presentats pel Ministeri d’Educació, el darrer dels quals data del mes d’octubre:

Considerem que és una falta de respecte que si el text és definitiu o tingui modificacions no s’hagi presentat a la conferència sectorial que està convocada pel dimecres 14 de gener,

on apareix com a ordre del dia Informe sobre el Reial Decret de Currículum d’ESO i Batxillerat. En el mateix sentit, ha afegit que les anteriors Conferències d’Educació han estat més una escenificació per justificar els tràmits legals necessaris que un altra cosa. No hi ha interès per introduir les nostres propostes de millora.

La directora general va insistir que la LOMCE és una llei no necessària, i ha recordat que la LOGSE es va desplegar en 10 anys, la LOE en 5 i la LOMCE es proposa en 3 anys, amb tots els canvis que això suposa: Està mancada de consens i no disposem de garanties dels recursos econòmics que necessitem per implantar-la, fet que no és menor. Pijoan ha conclòs que és una llei innecessària i inadequada. Si es vol millorar un sistema educatiu cal plantejar-la amb el suport als docents en un entorn de confiança cap a ells, i la llei desconfia dels docents i dels centres educatius.

Comentaris