No pot ser que hom tingui la sensació que els museus són espais avorrits. Aquesta percepció preocupa els responsables dels museus de les comarques pirinenques i del Pla de Lleida que aquest dilluns es van reunir a l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu amb la finalitat de debatre com atraure els turistes. En unes jornades que portaven per títol "Per què no vénen els turistes al meu museu?" es va apuntar el camí que cal seguir per tal de dinamitzar el sector i per tal de garantir la viabilitat de les entitats, associacions i empreses que gestionen els museus.
Per la seva banda, Jordi Abella, responsable de l'Ecomuseu, i uns dels principals ideològecs del moviment cultural i museístic al Pirineu, va destacar la necessitat de crear nous mecanismes de comunicació i paquets turístics, en coordinació amb les agències del sector. Tot i que "ha de ser bàsic que es tracti d'un producte rigorós i científic", Abella va afegir que "s'ha de trencar amb la visió que anar al museu és avorrit, i això s'ha de fer creant productes interessants i comercialitzant-los". En aquest sentit, Abella creu que els responsables d'alguns museus encara han d'entendre que han d'assumir més funcions que la de conservar i administar els seus centres, i una d'elles és la turística.
Aquest dimarts la trobada continua amb un workshop entre museus i agències receptores locals, agents turístics i plataformes web. Aquesta activitat ha de servir per "posar en contacte els gestors del patrimoni de tot el país i així crear estratègies de cooperació entre dos sectors que, tot i que històricament no s'han conegut gaire, estan condemnats a entendre's", segons va explicar Abella.