Sónar es converteix en un esdeveniment mundial

Sónar segueix la seva expansió pel món amb vuit cites previstes per als propers 365 dies, a Llatinoamèrica i Escandinàvia, a més, per descomptat, de Sónar Barcelona 2016.

tauler-colors-lomo-low
photo_camera Taulell interactiu. Espectacle de colors.

El festival desembarca per primera vegada a Colòmbia (Bogotà) i Xile (Santiago), que se sumen a altres dues cites en el continent sud-americà, São Paulo (3ª edició) i Buenos Aires (2ª). A més, el festival continua el seu assentament en el nord d'Europa amb la 4ª edició de Sónar Reykjavík, la 3ª de Sónar Stockholm i la 2ª de Sónar Copenhaguen .

The Chemical Brothers, Hot Chip, Brodinski i Evian Christ són els primers noms anunciats per a totes les cites sud-americanes, als quals se sumen Recondite, Pional o Bomba Estéreo en algunes de les ciutats.

Un avanç de la programació de Reykjavík, Estocolm i Copenhaguen s'anunciarà en les properes setmanes, així com el cartell complet per a les quatre ciutats de Llatinoamèrica. En tots els casos, i com és habitual en Sónar, la presència de talent local tindrà un destacat pes al programa.

Pel que fa a l'edició Sónar 2015 que ha tingut lloc els dies 16, 17 i 18 a Barcelona, ha rebut 118.473 visitants procedents de 104 països.

Un 56% de l'audiència ha estat públic internacional i un 44% espanyol. Sónar de Dia ha reunit a 48.597 espectadors i Sónar de Nit a 69.876.

Sónar ha consolidat en l'actual 22º edició la seva decidida vocació per l'exploració de nous formats i continguts, tant en l'oferta musical com en l'activitat congressual de Sónar+D, que aquest any a més ha estrenat un nou espai en el Pavelló 4 de Fira Montjuïc.

Més de 150 actuacions en les quals Sónar ha exhibit un gran i ample espectre sonor, des de les aproximacions més experimentals i l'electrònica purista fins a la música de ball d'última generació, recalant en el dance conceptual, les noves formes de l'hip-hop, el trap, el grime, el house orgànic, els beats llatins, les transmutacions de la tradició hardcore o inclòs el flamenc rave.

En aquesta edició han pres especial rellevància els shows en els quals imatges i sons han establert nous llenguatges escènics, com en els casos de Koreless & Emmanuel Biard, Joanie Lemercier & James Ginzburg, Arca & Jesse Kanda o Atom T & Robin Fox, entre molts uns altres. Un espectacle audiovisual que ha posat la pell de gallina als milers d'espectadors que van gaudir intensament dels concerts especialment els nocturns.

Altres novetats que s'han pogut gaudir són el Sonar Cashless, un sistema molt còmode i senzill que ha estat l'únic mètode de pagament en el festival, i que consisteix en una polsera que es recarrega amb efectiu o targeta per pagar qualsevol consumició o producte tant en Sónar de Dia com en Sónar de Nit.

Sónar retransmet en streaming de vídeo a través del seu Web diverses de les actuacions del festival, en directe i per a tothom, gràcies a Culture Box, el canal cultural on-line de la televisió pública de França; i d'àudio, a través de l'emissora online icat.cat. Les principals conferències de Sónar +D també s'han pogut seguir aquest any en streaming a través de www.sonarplusd.com.

La proposada culinària de Sónar s'ha ampliat aquest any amb una nova i variada oferta gastronòmica per a tots els gustos. Al Sónar s'han servit productes ecològics, ceviches, cuina asiàtica i plats vegans, entre molts altres, així com cerveses per a celíacs i també sense alcohol.

La tercera edició de Sónar+D, Congrés Internacional de Creativitat, Tecnologia i Negoci, ha celebrat la seva edició més completa i reeixida fins avui, amb 3.900 professionals acreditats de més de 60 països.

Sónar+D supera àmpliament les seves expectatives de participació amb un tràfic incessant en els stands de MarketLab i a l'àrea Realities+D, dedicada a la realitat virtual. Les conferències i workshops programats han comptat amb més de 4.000 assistents i han estat prop de 500 les trobades programades entre experts, creadors, emprenedors i inversors a les àrees de networking.

El congrés de creativitat, tecnologia i negoci avança cap a la seva consolidació com a espai de trobada entre creadors, empreses, centres de recerca i innovació, universitats i inversors. Les plataformes digitals, les comunitats de makers i hackers, les xerrades i workshops de destacats capdavanteres de la cultura digital i la constant activitat de networking han marcat la pauta d'aquest tercer any de Sónar+D

Sónar+D es posiciona com un nou pulmó d'activitat de Sónar i defineix el seu caràcter d'esdeveniment 360º en el qual conviuen tots els moments del procés creatiu: la formació, la inspiració, l'experimentació, el prototipaje, la captació de recursos i el posicionament en les comunitats d'usuaris.

Durant els propers mesos, Sónar+D anirà desplegant al seu web www.sonarplusd.com, bona part dels continguts programats aquests tres dies i es convertirà alhora en àgora i altaveu del progrés dels projectes i idees sorgits durant el certamen i de les iniciatives i convocatòries més rellevants de la cultura digital, amb una especial atenció al teixit local.

Les acreditacions professionals per Sónar+D 2016 es posaran a la venda el dia 1 de juliol a un preu especial 155 euros.

Comentaris