Borges reuneix 80 professionals per analitzar la qualitat de l'oli d'oliva

Trobada d'Almasseres a les Borges Blanques. GlobalLleida
photo_camera Trobada d'Almasseres a les Borges Blanques. GlobalLleida

El Centre d'Empreses Innovadores de les Borges va acollir aquest dijous la Trobada de Mestres i Operaris d'Almàsseres que se celebra per primer cop a Catalunya. Una iniciativa que ha estat impulsada per Interempresas Media i l'Associació Espanyola de Mestres i Operaris de Molins, amb la col·laboració de GlobalLleida i el Clúster de l'Oli de Catalunya, en la que hi han participat una vuitantena de persones.

La trobada ha servit per exposar als assistents com definir estratègies de producció basades en la qualitat i com optimitzar els equips d'extracció específics per a petits productors d'oli d'oliva verge extra

L'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, ha inaugurat la trobada i ha destacat la necessitat de debatre al voltant del món de l'oli, el qual suposa una part important del PIB del territori: Entenem que l'oli d'oliva verge extra ha de fer un canvi i ha de posicionar-se millor dins dels mercats i, sobretot, afavorir-se del dinamisme de petits i mitjans productors per fer el salt internacional.

Trobada d'Almasseres a les Borges Blanques. GlobalLleidaPer la seva banda, el director de l'Àrea Agroalimentària d'Interempresas Media, David Pozo, ha exposat que la trobada es dirigeix especialment a petites i mitjanes empreses productores d'oli d'oliva verge extra que se centren en la qualitat més enllà de la quantitat.

Al seu torn, el consultor tècnic d'Olivicultura Miguel Abad, ha exposat que el consum d'oli d'oliva verge extra ha disminuït al voltant d'un 20% en els últims anys. Una dada que demostra que cal canviar les estratègies per posicionar-se dins d'un mercat cada cop més globalitzat i potenciar els valors de la petita i mitjana empresa com són l'honestedat i la transparència.

La Jornada ha finalitzat amb una taula rodona en la qual productors de reconegut prestigi han explicat estratègies i reptes per a captar a consumidors d'olis d'oliva gurmet i que ha servit perquè els assistents hagin compartit idees, generar complicitats, que ajudin a millorar els resultats econòmics del sector.

Comentaris