El desviament del trànsit per boira intensa de l’AP2 a l’N240, molt qüestionat pel territori

L’activació de la desviació el trànsit de l'AP-2 entre les Borges Blanques i Soses cap a l’N240, a causa de la boira intensa, ha estat molt qüestionat pels alcaldes afectats, entitats, transportistes i altres usuaris de la via.

L'accident a l'AP-2 a Castelldans 14-01-2015
photo_camera Imatge de l'accident a l'AP-2 a Castelldans en dia de boira intensa, del 14-01-2015.

L’activació per primera vegada de la desviació el trànsit de l'AP2 entre les Borges Blanques i Soses cap a l’N240, a causa de la boira intensa, ha estat molt qüestionat pels alcaldes afectats, entitats, transportistes i altres usuaris de la via.

Aquest protocol per evitar accidents, signat al novembre entre Abertis i el Servei Català de Trànsit, que preveu tallar l’autopista quan no hi hagi visibilitat a partir dels 75 metres es va aplicar el dimecres, 2 de desembre, durant més de dues hores. Els vehicles que anaven cap a Barcelona es van desviar a l’alçada d’Aitona cap a l’autovia A2, i cap a l’N240 els que anaven en direcció a Saragossa.

Aquesta mesura ha comportat les queixes dels usuaris del territori, transportistes, alcaldes i entitats dels pobles per on passa l'N240. En declaracions a Radio les Borges, Enric Mir, alcalde de les Borges Blanques i membre de la plataforma Prou morts a l'N240, ha qüestionat aquesta mesura, que s'ha pres sense consultar el territori. Mir ha afegit que no té sentit que es desviï el trànsit de l'autopista cap a l'N240, que acull un gran volum de trànsit i hi ha una alta taxa d'accidents, quan les condicions de mala visibilitat a causa de la boira també s'hi donen. L’alcalde ha anunciat que la plataforma es reunirà properament per tractar aquest tema i emprendre les accions convenients.

De la mateixa manera s'ha manifestat l'Associació de Transportistes de Lleida (Asotrans). La seva secretària general, Sílvia Llobet, també ha explicat a Ràdio les Borges que entenem que es fa en pro de la seguretat, però si les condicions meteorològiques són iguals a les dues vies, la mesura no té sentit, ja que encara augmenta el risc d'accidents a l'N240, que és una carretera menys segura que l'autopista. Llobet ha afegit que estaria bé que s'apliquessin mesures per reduir la velocitat dels vehicles a l'AP2 en cas d'intensa boira, però és un error traslladar el trànsit a l'N240. De la mateixa manera s'han posicionat entitats dels pobles de l'N240 i usuaris particulars de la carretera.

Comentaris