Els SSTT de Justícia asseguren que la plataforma DICIREG no generarà sobrecàrrega als secretaris de Registre Civil

Funcionaris del Registre Civil dels Ajuntaments de les Garrigues han traslladat la seva preocupació per la manca de temps, coneixement i personal que suposaria la gestió de tota l'aplicació que entrarà en funcionament el 22 de gener

 

 

20240111_registre_civil
photo_camera Funcionaris i alcaldes d'ajuntaments de les Garrigues s'han reunit amb el director dels Serveis Territorials de Justícia, Robert Cabasés

Una representació dels secretaris i secretàries de Registre Civil dels Ajuntaments de les Garrigues, acompanyats per alcaldes i alcaldesses, s'han reunit aquest dijous amb el director dels Serveis Territorials de Justícia a Lleida, Robert Cabasés, per traslladar-li la seva preocupació per la posada en marxa, el proper 22 de gener, de la nova plataforma DICIREG i la incertesa de com els afectarà en el seu dia a dia.

Després d'exposar-li el seu neguit, "Cabasés ens ha assegurat que es tracta d'un problema de mala comunicació per part del Ministeri de Justícia ja que d'acord amb el que diu la llei 20/2011, de 21 de juliol del Registre Civil, que ens ha llegit en el transcurs de la trobada, no és la nostra obligació desenvolupar totes les tasques per les quals se'ns ha format els darrers mesos", explica Gerard Aliaga, secretari del Registre Civil del Soleràs que ha atès els mitjans de comunicació en representació dels secretaris i secretàries de la comarca.

20240111_registre_civil2
Els representants s'han dirigit a les oficines del Registre Civil per registrar la carta amb els motius i solucions que es proposen

Cabasés s'ha compromès a reunir-se amb urgència amb la persona responsable del Registre Civil a Lleida per confirmar que es complirà amb la llei i que els secretaris i secretàries no hauran d'assumir tota la feina extra que es deriva de l'ús de la nova plataforma i que, en canvi, tal com els ha garantit, només hauran de recórrer a DICIREG per a gestions mínimes reduint la càrrega de treball actual de Registre Civil. Els treballadors públics han declarat que "confiem que es confirmi el que avui ens ha traslladat el director dels SSTT, en cas contrari, prendrem les accions pertinents".

Cal recordar que els 24 secretaris i secretàries de Registre Civil dels Ajuntaments de les Garrigues, així com els de tot l'Estat, estan obligats a fer una formació de prop de 80 hores, amb pràctiques i examen final inclòs, que en el cas de les Garrigues, han realitzat durant els mesos d'octubre, novembre i desembre. "Si hem de desenvolupar totes les tasques que permet l'aplicació i per les que ens han format, ens suposarà una sobrecàrrega de treball del personal administratiu dels ajuntaments completament inassumible" i denuncien que "afectaria al bon funcionament dels consistoris ja que hauríem de deixar de fer tasques pròpies de l'Ajuntament per fer les del Registre Civil", detalla Aliaga.

L'alcalde de Juneda, Antoni Villas, ha denunciat que "en cap moment es va explicar als tècnics quina era la finalitat de la formació, per tant, es va entendre que s'hauria d'assumir totes les tasques de la plataforma"

Ha afegit que "en aquests darrers mesos hem perdut moltes hores de feina dels tècnics municipals que han hagut de fer la formació i ha anat en detriment del dia a dia dels municipis i esperem que, tal com ens ha dit el director del SSTT, a partir del dia 22, amb la nova plataforma es redueixi la càrrega de treball i que es pugui disposar dels tècnics per les gestions municipals". 

Afegeixen que, per gestionar totes les possibilitats que ofereix la plataforma en condicions òptimes, cal dedicació exclusiva. En aquest sentit, recorden que a tots els ajuntaments de la comarca només hi ha un treballador que du a terme les tasques del Registre Civil.

A més, també remarquen l'augment de feina que podria suposar pel fet que qualsevol ciutadà o ciutadana, tant si és del municipi com no, pugui anar a qualsevol ajuntament per tramitar un acte administratiu, ja que tots els registres civils tenen les mateixes competències independentment del nombre d'habitants. Per tant, també sol·liciten que es tingui en compte i es deixi clar que són oficines col·laboradores.

D'altra banda també alerten que "la formació per la plataforma haurà de ser continuada, doncs els canvis són permanents tan en la plataforma com en la normativa que es va actualitzant contínuament".

Cal destacar que en la sessió plenària del mes de desembre, el Consell Comarcal de les Garrigues va aprovar per unanimitat la 'Moció per garantir una bona implantació de les noves funcionalitats del Registre Civil a través de la plataforma DICIREG', en la qual ja es reclamaven solucions per fer front a aquesta situació.

En acabar la reunió, els representants s'han dirigit a les oficines del Registre Civil per registrar la carta amb els motius i solucions que es proposen, signada pels secretaris i secretàries dels 24 pobles de la comarca.

Comentaris